روانشناسی فردی

8 نکته برای زندگی کردن با افسردگی

وقتی با افسردگی روبرو می شوید همه چیز چالش برانگیزتر به نظر می رسد. رفتن به سر کار، معاشرت با دوستان یا حتی بیرون آمدن از رختخواب می تواند مانند یک مبارزه باشد.

به گزارش خبرنگار خط سلامت کارهایی وجود دارد که می توانید برای مقابله با علائم خود و بهبود کیفیت زندگی انجام دهید. در اینجا هشت نکته برای زندگی با افسردگی آورده شده است.

شبکه پشتیبانی

یکی از مهمترین کارها که می توان برای کمک به کاهش افسردگی انجام داد دریافت حمایت اجتماعی قوی است که برای برخی ایجاد روابط قوی تر با دوستان یا خانواده باشد. دانستن اینکه می‌توان برای کمک روی دیگران حساب کرد، به بهبود افسردگی کمک می کند. عده ای دیگر این حمایت را به شیوه های دیگری دریافت می کنند حتی گاه به صورت گروه آنلاین است.

کاهش استرس

وقتی تحت استرس هستید، بدن هورمون کورتیزول بیشتری را تولید می کند. در کوتاه مدت، این چیز خوبی است زیرا به شما کمک می کند تا برای مقابله با هر چیزی که باعث استرس می شود آماده شوید ولی در درازمدت می‌تواند مشکلات زیادی از جمله افسردگی را ایجاد کند.

بهبود خواب

خواب و خلق و خو ارتباط تنگاتنگی با هم دارند. یک مطالعه در سال 2014 نشان داد که 80٪ از افراد مبتلا به اختلال افسردگی اساسی، اختلالات خواب را تجربه می کنند ممکن است احساس کنید که نمی توانید بخوابید یا شاید برای بلند شدن از رختخواب تلاش می کنید زیرا همیشه احساس خستگی می کنید.بهداشت خواب خوب می تواند کلیدی برای بهبود کیفیت و کمیت خواب شما باشد. وسایل الکترونیکی را حداقل یک ساعت قبل از رفتن به رختخواب خاموش کنید. از نور کم برای خواندن کتاب یا شرکت در یک فعالیت آرامش بخش دیگر استفاده کنید. از تخت خود فقط برای خواب و فعالیت جنسی استفاده کنید. انجام کار در رختخواب، یا حتی در اتاق خواب، باعث می شود که تخت خود را به جای آرامش، با استرس مرتبط کنید.

بهبود عادات غذایی

تحقیقات برای یافتن ارتباط واضح بین رژیم غذایی و سلامت روان ادامه دارد. در واقع، مطالعات زیادی انجام شده است که نشان داده است بهبود تغذیه می تواند از بیماری های روانی پیشگیری و درمان کند که روانپزشکی تغذیه در حال تبدیل شدن به جریان اصلی است.

بسیاری از مواد مغذی ضروری برای مغز وجود دارند که می توانند بر افسردگی تأثیر بگذارند. به عنوان مثال، یک مطالعه در سال 2012 نشان داد که کمبود روی با علائم افسردگی مرتبط است. پس بهبود رژیم غذایی می تواند کلید کاهش علائم باشد.اما قبل از ایجاد هرگونه تغییر عمده در رژیم غذایی یا شروع مصرف ویتامین ها یا مکمل ها، با پزشک خود صحبت کنید.

توقف افکار منفی

افسردگی تنها باعث ایجاد احساس بد در شما نمی شود، بلکه می تواند باعث شود که منفی تر فکر کنید. با این حال، تغییر آن افکار منفی می تواند خلق و خوی شما را بهبود بخشد.

پایان دادن به اهمال کاری

علائم افسردگی، مانند خستگی و مشکل در تمرکز، اهمال کاری را وسوسه انگیز می کند. به تعویق انداختن کارها به افسردگی دامن می زند و می تواند منجر به افزایش احساس گناه، نگرانی و استرس شود.ضرب الاجل تعیین کنید و زمان را مدیریت کنید. اهداف کوتاه مدت تعیین وتلاش کنید تا مهمترین کارها را ابتدا انجام دهید. هر کاری که با موفقیت انجام می دهید کمک می کندعادت به تعویق انداختن کار را از بین ببرید .

رسیدگی به کارهای خانه

افسردگی انجام کارهای خانه را دشوار می کند، مانند شستن ظرف ها یا پرداخت قبوض. اما انبوهی از ظروف کثیف و لباس های کثیف تنها احساس بی ارزشی را تشدید می کند. کارهای روزانه را کنترل کنید. هر بار روی یک پروژه کار کنید. حرکت می تواند به شما کمک کند که به خودی خود احساس بهتری داشته باشید اما، دیدن پیشرفت در امور زندگی کلیدی برای کمک به احساس بهتر است.

جعبه ابزار سلامتی

جعبه ابزار سلامتی مجموعه ای از ابزارهایی است که می توانید از آنها برای تسکین خود در زمانی که احساس ناراحتی می کنید استفاده کنید. ابزارهایی که بیشتر به شما کمک می کند ممکن است برای شخص دیگری کارایی نداشته باشند، بنابراین مهم است که به دقت در نظر بگیرید که چه چیزهایی می تواند به شما کمک کند بهترین احساس را داشته باشید.گوش دادن به موسیقی مورد علاقه خود، حمام آب گرم یا خواندن یک کتاب خوب تنها چند ابزاری هستند که ممکن است مفید باشد.برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید.تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن