تغذیه و ورزشروانشناسی فردینوتیفیکیشن

5 عادت موثر برای داشتن صبحی پرانرژی

بیشتر افراد ساعت های زیادی از روز را کار می‌کنند و شب خسته به رختخواب می‌روند، اما چگونه می‌توان خستگی روز قبل را جبران کرد و صبح را با شور و نشاط آغاز کرد؟

به گزارش خط سلامت 5 عادت زیر می‌تواند صبحی پر انرژی را به ارمغان بیاورد:

7 دقیقه ورزش

تنها 7 دقیقه به ورزش اختصاص دهید. این زمان آنقدر کوتاه است که روی دیگر بخش های زمانی شما تاثیر نگذارد اما آنقدر موثر است که هر خستگی باقی مانده از شب قبل را بزداید.

روز خود را سبز شروع کنید

گفته‌اند که صبحانه مهمترین وعدۀ روزانه است و واقعا راحت است که شکم خود را با شیرینی، کاسۀ غلات، ساندویچ تخم‌مرغ و … پر کنید تا متابولیسم بدن بالاتر رود.

درست است که همۀ این انتخاب‌ها می‌توانند خوب باشند، اما متعجب خواهید شد اگر بدانید که با یک نوشیدنی سبز چقدر می‌توانید سر حال شوید و البته خوردن یک آبمیوه سالم به زمان کمتری تا پختن شیرینی هم نیاز دارد.

فرمول سریع و راحت

یک سیب، یک موز، یک پرتقال، یک مشت اسفناج، نصف یک خیار، هر آبمیوۀ موجود و در دسترس یا آب نارگیل، چند قطعه یخ و مقداری تخم کتان را برای یک دقیقه در مخلوط کن با هم ترکیب کنید.

انتخاب سه کار پیروزمندانه

در زمانی که منتظر آماده شدن ترکیب سلامتی خود هستید، به روز خود فکر کنید و تصمیم بگیرید که برای احساس پیروزی در انتهای روز کدام سه کار را باید انجام دهید. درست است، هر روز شما در نهایت پیروزمندانه نخواهد بود، اما اینگونه برنامه‌ریزی کردن به شما کمک می‌کند که زندگی را به جریان بیندازید.

تقویم با برنامه‌

یکی از رایج‌ترین اشتباهاتی که مردم در سر کار می‌کنند این است که لیست کارهایی را که باید انجام دهند تبدیل به لیستی از پروژه‌های موثر و با محدودیت زمانی نمی‌کنند.

برای هر کار بزرگی که وجود دارد، زمانی را که فکر می‌کنید نیاز است روی تقویم نوشته و سپس 33% زمان بیشتر به آن اضافه کنید تا مطمئن باشید که آن کار به درستی انجام می‌شود.

اگر پروژه شما چند روزه است یا اینکه نمی‌توانید آن را مستقل انجام دهید، زمان مورد نظر برای آن را به قسمت‌های کوچک تبدیل کنید. این روش ساده به شما کمک می‌کند که مسئولیت خود را قبول کرده و وقتی حواستان پرت شد، درجا تمرکز شما بروی کار باز گردد. اغلب، ما می‌گذاریم که حواس‌پرتی تمام صبح ما را از بین ببرد شما نباید بگذارید که یک ایمیل، یا چک کردن سایت‌های مختلف و … شما را از برنامۀ روزانۀ خود دور کند.

کسب انرژی و قدرت بعد از ناهار

15دقیقۀ بعد از نهار را وقت بگذارید تا دوباره روی زندگی و خود تمرکز کنید  این کاریک مدیتشین حرفه‌ای به حساب می‌آید. از کامپیوتر خود دور شوید، آن را خاموش کنید، به یک اتاق ساکت بروید و مشخص کنید برای باقی روز چه کارهایی باید انجام دهید.

به این فکر کنید لیستی که صبح برای خود مشخص کردید را تا کجا پیش برده‌اید. آیا از برنامۀ خود جلوتر هستید؟ یا عقب‌تر؟ شما کم کم می‌بینید که این 15 دقیقه‌ها کمک می‌کند ببینید که چطور از مسیر خود منحرف شدید، چه چیزی برای شما حواس‌پرتی ایجاد می‌کند و کمک می‌کند ریتمی را برای خود پیدا کنید تا تمام روز را بازده داشته باشید.برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید.تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن