تغذیه و ورزش

صبحانه ضد استرس

انسان راه های زیادی را برای سلامت روان امتحان می کند، با این حال، ممکن است یکی از موثرترین تکنیک ها را فراموش کرده باشد. تکنیکی ساده، کم هزینه و پربازده که تاثیر شگفت انگیزی بر سلامت روان دارد، این تکنیک چیزی نیست جز خوردن صبحانه.

به گزارش خبرنگار خط سلامت خوردن صبحانه، به قدری مهم است که یک مطالعه در سال 2019 نشان داد افرادی که به طور منظم صبحانه می خورند، 47 درصد کمتر از افرادی که آن را حذف می کنند، اضطراب را تجربه می کنند. صبحانه با تامین مواد مغذی لازم، مغز را تغذیه و انرژی فرد را تقویت می کند، بنابراین توان مقابله با اتفاقات روزمره افزایش می یابد؛ برای مثال دیر رسیدن به اتوبوس یا جر و بحث های روزمره شما را کمتر از کوره به در می برد.

این صبحانه را بخورید

خوردن صبحانه منجر به آرامش روان و کاهش اضطراب می شود . به گزارش خبرنگار خط سلامت، بعضی از دستورالعمل های خاص برای صبحانه، فواید این وعده مهم را بیش از پیش آشکار می کند. برای شروع روز این دستور العمل های خوشمزه و ضد استرس را امتحان کنید.

سیب زمینی پخته با کره بادام زمینی، سیب و دارچین

 سیب زمینی اثرات آرامش بخش دارد و پادزهر مهمی برای استرس است. طبق یک مطالعه مشخص شد وجود کربوهیدرات های پیچیده در سیب زمینی باعث ترشح سروتونین می شود. سروتونین نقش مهمی در احساس آرامش و شادی ایفا می کند.

مواد لازم

یک عدد سیب زمینی متوسط

دو قاشق غذاخوری کره بادام

یک سیب کوچک، آن را بصورت نگینی خرد کنید

دارچین آسیاب شده

دستورالعمل

 سیب زمینی را بپزید. صبر کنید تا کمی خنک شود سپس روی آن کره بادام و  چند تکه سیب قرار دهید. در انتها دارچین آسیاب شده  روی آن بپاشید.

ارزش غذایی

این صبحانه 322 کالری، 14 گرم چربی، 9 گرم پروتئین، 47 گرم کربوهیدرات، 6 گرم فیبر، 19 گرم شکر، 77 میلی گرم  سدیم را  برای بدن  تامین می کند.برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید.تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن