روانشناسی فردی

کووید 19 (COVID-19)/میزان تنهایی شخصیت های برون گرا و درون گرا در کووید 19 (COVID-19)

خط سلامت: پوریا کبیری: کووید 19 (COVID-19) علاوه بر ایجاد بیماری های جسمانی افراد را با ترس از مرگ رو به رو کرده است. در کنار این موضوع رعایت نکات بهداشتی برای دور ماندن از این خطرات افراد را به سمت تنهایی سوق داده است. روانشناسان اکنون با این سوال که چگونه شخصیت بر توانایی جلوگیری از احساس تنهایی به علت کووید 19 ( COVID-19) تأثیر می گذارد دست به پژوهش زده اند.

به گزارش خط سلامت در اوایل همه گیری کووید 19 ( COVID-19) ، حدس و گمان هایی در مورد ویژگی های شخصیتی وجود داشت و این گمان که افراد درون گرا  به این دلیل که رفاه روانی کمتری در تعاملات اجتماعی نسبت به افراد برون گرا دارند در برابر جلوگیری از احساس تنهایی کمتر آسیب می بینند. با این حال ، در آن زمان داده های بسیار کمی برای حمایت از این ادعا وجود داشت ، زیرا قرنطینه سازی و فاصله اجتماعی پدیده های جدیدی بودند.

شاید افرادی را بشناسید که به نظر درون گرایی بالایی دارند و در زندگی پیش از همه گیری کووید 19 ( COVID-19) ، به نظر می رسید که از سبک زندگی آرام خود راضی هستند و اگر کسی برون گرا باشد از فعالیت های انفرادی یا آرام رضایت می برد.

بر اساس جدیدترین مطالعه مبتنی بر داده های جمع آوری شده طی چند ماه پس از آغاز همه گیری کووید 19 ( COVID-19) ، توسط Danielie A. Gubler  و همکارانش در دانشگاه برن (2020) روشن شد درون گرایی در واقع می تواند یک ویژگی مفید برای جلوگیری از احساس تنهایی باشد. به گفته نویسندگان ، یک ویژگی به تنهایی برای محافظت از احساس تنهایی کافی نیست. فرمول سازگاری با استرس زندگی همه گیر کووید 19 ( COVID-19) شامل استراتژی هایی است که افراد برای تنظیم احساسات خود استفاده می کنند تا بتوانند احساس تنهایی را از خود دور کنند.

استراتژی تنظیم احساسات

محققان دانشگاه برن می گویند: دو نوع اساسی از استراتژی های تنظیم احساسات وجود دارد که افراد در مواجهه با شرایط چالش برانگیز تمایل به استفاده از آنها را دارند. گروه اول که در برابر مشکلات سازگار هستند ، به این دلیل که به آن ها کمک می کند احساس بهتری داشته باشند. دسته دوم افرادی هستند که ناسازگار هستند و فقط شعله های احساسات ناخوشایند را برافروخته می کنند.

با این سابقه ، تیم تحقیقاتی سوئیس سعی در ارزیابی شخصیت به همراه ترکیب استراتژی تنظیم احساسات در پیش بینی اینکه چه کسی احتمالاً از عواقب سلامت روان کووید 19 ( COVID-19) ناشی از احساس تنهایی و ضعف سلامت روان رنج می برد ، کرد. نمونه آنلاین پژوهشگران شامل 466 شرکت کننده (80 درصد زن ، متوسط ​​سن 32 سال) که همه در سوئیس از مارس تا آوریل سال 2020 زندگی می کردند ، زمانی که اکثر مشاغل و رستوران ها تعطیل و اجتماعات بیش از پنج نفر ممنوع بود. اگرچه شرکت کنندگان فقط یک بار مورد آزمایش قرار گرفتند ، این مطالعه در طی 6 هفته ادامه یافت و بنابراین می تواند “زمان” را به عنوان یک فاکتور اندازه گیری کند.

در بین این نمونه از شهروندان سوئیس ، تقریباً نیمی از آنها اظهار داشتند اكنون در یك دفتر خانگی كار می كنند ، 42 درصد اظهار داشتند بیش از حد معمول كار می كنند و 18 درصد یا شغل خود را از دست داده یا مجبور شده بودند موقتاً از كار منصرف شوند. در کل 42 درصد در یک رابطه دائمی عاشقانه بودند و 21 درصد آنها بچه داشتند.

اندازه گیری احساس تنهایی

برای اندازه گیری احساس تنهایی ، تیم تحقیق این حالت منفی را به سه مولفه  صمیمی (فاقد همراه )، رابطه ای (فاقد فردی برای گفتگو) و جمعی (احساس اشتراك كم با دیگران) تقسیم كردند. برای سنجش به زیستی ، نویسندگان از رتبه بندی 5 ماده ای سازمان بهداشت جهانی (WHO) استفاده کردند که از شرکت کنندگان می خواست نشان دهند که در 7 روز گذشته چقدر احساساتی مانند داشتن روحیه خوب ، آرام یا فعال را تجربه کرده اند.  یک آزمایش کوتاه آنلاین امتیازاتی را در زمینه درون گرایی –  برون گرایی و همچنین روان رنجوری ارائه داد ، ویژگی دیگری که به اعتقاد نویسندگان می تواند با مطالعه مرتبط باشد.

برون گرا یا درون گرا هستید

سرانجام ، با پرداختن به تنظیم هیجان، نویسندگان از شرکت کنندگان خواستند که میزان استفاده از استراتژی های تنظیم هیجان سازگار و ناسازگار را ارزیابی کنند. در مورد خود فکر کنید ، وقتی در احساسات منفی غرق می شوید ، چقدر از هرکدام از موارد زیر استفاده می کنید؟

  1. من به برنامه ای فکر می کنم که بهترین کار را می توانم انجام دهم.
  2. به خودم می گویم چیزهای بدتری در زندگی وجود دارد.
  3.  مدام به این فکر می کنم که مسئله تجربه شده چقدر وحشتناک است.
  4. احساس می کنم دیگران نسبت به آنچه اتفاق افتاده مسئول هستند.
  5. فکر می کنم باید بپذیرم که این اتفاق افتاده است.
  6. به چیزهای دلپذیری فکر می کنم که هیچ ارتباطی با آن ندارند.
  7. فکر می کنم می توانم از شرایط یاد بگیرم.
  8. مشغول آنچه فکر و احساس می کنم شده و نسبت به آنچه تجربه کرده ام هستم.

استراتژی های احساسی سازگارتر در این مقیاس در امتیازات بالای توافق در موارد 1 ، 2 ، 5 ، 6 و 8 منعکس شده است. استراتژی های سازگار کمتر در موارد 3 ، 4 منعکس شده اند. مورد دیگر که در پرسشنامه بالا نبود مربوط به این می شد که از شرکت کنندگان خواسته بودند میزان سرکوب عاطفی خود را ،به عنوان یک استراتژی ناسازگار دیگر ، با مواردی مانند “وقتی احساس عاطفی منفی می کنم ، اطمینان می دهم که آنها را بیان نکنم”، مشخص کنند.

یافته ها نشان داد کسانی که درون گرا هستند و می توانند از استراتژی های تنظیم کننده هیجان استفاده کنند ، به بهترین وجه می توانند به زیستی و رهایی از احساس تنهایی را حفظ کنند. در طول دوره مطالعه افراد برون گرا در مقایسه با استفاده از استراتژی های تنظیم کننده احساسات سازگار ، ناامیدی خود را سرکوب می کردند. افراد مبتلا به روان رنجوری نیز در طول دوره مطالعه به دلیل نگرانی بیش از حد و اضطراب رنج می بردند.

درون گرایی ممکن است یک سرمایه برای جلوگیری از احساس تنهایی باشد ، اما فقط وقتی که با توانایی های درونی فرد برای تنظیم احساسات منفی در یک دید مثبت تر ترکیب شود. در واقع ، یافته های کلی نشان داد که هر چه بیشتر شرکت کنندگان اقدامات را طی می کردند ، احتمال اینکه استراتژی های تنظیم کننده احساسات انطباق پذیر آنها سلامت روان را حفظ کند ، بیشتر می شد.

نتایج

به طور کلی یافته ها می گوید: شخصیت به تنهایی نمی تواند پیش بینی کند  چه کسی با شرایط متغیر زندگی و درکووید 19 ( COVID-19) سازگارتر است. همانطور که آنها نتیجه گرفتند ، “مطالعه ما حاکی از آن است که شخصیت ممکن است به طور یکنواخت با رفاه ارتباط نداشته باشد ، اما وابستگی ها ممکن است بسته به وقایع خاص زندگی یا شرایط محیطی تغییر کند” .

شخصیت شما به عنوان یک درون گرا یا برون گرا تنها عاملی نیست که توانایی شما را برای کنار آمدن با مشکلات زندگی تحت تأثیر قرار می دهد. آنچه به نظر می رسد اهمیت بیشتری دارد ، نحوه تنظیم احساسات هنگام فشار ها و مشکلات است.برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع بلامانع است.

 

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن