بارداری

بارداری/ جنین من سالم است؟

آیا نگرانی‌های دوران بارداری عادی است؟

اگر چه بارداری برای هر زنی یک احساس بی نظیری را به دنبال دارد ولی همواره با یک نگرانی بزرگ همراه است. آیا جنین و فرزندی که انتظار تولدش را می کشم سالم است؟ آیا این ترس ها عادی است؟

این نگرانی ها عادی است

تعداد چشمگیری از نوزادان سالم متولد می شوند. شگفت این که بهترین روش برای اینکه آرامش ذهنی خود را حفظ کنید این است که به خودتان اطمینان دهید برخی نگرانی ها خوب هستند.
آرام باشید و بگذارید ذهنتان حتی در تاریک ترین گوشه ها بگردد. هر چه شما را می ترساند را یادداشت کنید. در واقع اضطراب شما حقیقتا نشانه خوبی است زیرا نشانگر علاقمندی به جنین سالم است.
مرحله بعدی پیدا کردن راه هایی برای جلوگیری از نگرانی ها از شدت یافتن پنهانی و فوق العاده بزرگ شدن است.

ترس های خود را امتحان کنید 

به جای اینکه سعی کنید ترس های خود را تحت فشار قرار دهید آنها را با دیدی روشن جستجو کنید. ترس های خود را بررسی کنید و بدترین حالت را مدنظر قرار دهید.
به این شیوه ممکن است بفهمید که در حال حاضر می دانید که چگونه از پس موقعیت ترس آور برآیید. برای مثال اگر آزمایش ژنتیک نشان داد که جنین شما سندروم داون یا فیبروز کیستی دارد چه کار خواهید کرد و چرا ؟ چه احساسی خواهید داشت؟

با پزشک خود صحبت کنید 

در مورد هر یک از نگرانی هایی که در فهرست خود یادداشت کرده اید بپرسید. شانس شما این است که پزشک می تواند به شما اطمینان خاطر دهد. توسعه برنامه ریزی در مورد هر اقدام می تواند اضطراب تان را تعدیل کند.
اگر به جای پنهان کردن ترس هایتان آنها را بپذیرید ؛ می تواند منبعی عالی باشد که به شما کمک می کند برای آینده برنامه ریزی کنید همانطور که عادت می کنید از ذهن و قلب خود آگاه شوید.

به دنبال سرگرمی باشید 

اگر باز هم وقت زیادی صرف اضطراب خود می کنید کارهای بیشتری برای سرگرم کردن خود انجام دهید و از افکار وحشت آور دست بردارید.
ترس های خود را با همسر ، دوستان یا روان درمانگر مطرح کنید. محققان دریافته اند  افرادی که حمایت احساسی می شوند بهتر از پس استرس خود بر می آیندو جنین سالم تری خواهند داشت..
زمانی را هم برای خودتان در نظر بگیرید. تحقیق نشان می دهد زنان بارداری که از فعالیت های اوقات فراغت خود لذت می برند به داشتن زایمان زودهنگام و کم وزنی نوزاد هنگام تولد کمتر دچار می شوند.
وقتی را برای پیاده روی ، دیدن فیلم ، گردش رفتن یا تمام بعداز ظهر راحت دراز کشیدن و کتاب خواندن پیدا کنید.
در آخر اینکه این روش آرامش بخش را به کار ببرید :
با چشمانی بسته دراز بکشید یا روی یک صندلی تکیه بدهید. مدت 10 دقیقه کلمه ای ساده مانند (( آرامش )) یا (( لذت)) را با نفس های عمیق تکرار کنید تا ضربان قلب خود را کاهش دهید و فشار عضله ها کمتر شوند.برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن