سلامت جنسی

نسخه ی بهبود اختلال نعوظ

اختلال نعوظ با مصرف غذاهای سرشاراز فلاونوئید کاهش می یابد.  از بین فلاونوئیدهای مختلف ، آنتوسیانین ها که در بلوبری ، گیلاس ، توت سیاه ، تربچه و مرکبات است بیشترین مزایا را در پیشگیری از بیماری اختلال نعوظ  دارند. این تحقیقات نشان می دهد یک رژیم غذایی غنی از فلاونوئید برای اختلال نعوظ و عملکرد بهتر نعوظ به اندازه پیاده روی سریع تا پنج ساعت در هفته مفید است.

به گزارش مینو کیا از خط سلامت غذاهای غنی از فلاونوئید با کاهش خطر اختلال نعوظ مرتبط هستند  طبق مطالعه مشترک جدید از دانشکده پزشکی نورویچ و دانشگاه هاروارد محققان توصیه می کنند افرادی که اختلال نعوظ دارند از فلانوئید ها بیشتر استفاده کنند.

تحقیقات منتشر شده در مجله تغذیه بالینی آمریکا نشان می دهد که خوردن غذاهای سرشار از فلاونوئیدهای خاص با کاهش خطر اختلال نعوظ در مردان همراه است و بیشترین سود آن در افراد زیر ۷۰ سال مشاهده شده است.

از بین فلاونوئیدهای مختلف ، آنتوسیانین ها (موجود در بلوبری ، گیلاس ، تربچه و توت سیاه) ، فلاونون ها و فلاون ها (موجود در مرکبات) بیشترین مزایا را در پیشگیری از بیماری اختلال نعوظ  دارند.

قبلاً مشخص شده بود که افزایش ورزش می تواند عملکرد نعوظ را بهبود بخشد ، اما این تحقیقات نشان می دهد خوردن یک رژیم غذایی غنی از فلاونوئید برای عملکرد نعوظ به اندازه پیاده روی سریع تا پنج ساعت در هفته مناسب است.

این مطالعه همچنین نشان داد مصرف کل میوه بیشتر با کاهش ۱۴ درصدی خطر اختلال نعوظ همراه است و ترکیبی از مصرف غذاهای غنی از فلاونوئید همراه با ورزش می تواند خطر را تا ۲۱ درصد کاهش دهد.

این مطالعه توسط بخش های تغذیه در دانشکده بهداشت عمومی هاروارد  و دانشکده پزشکی نورویچ انجام شده است.

پروفسور Aedin Cassidy اظهار داشت: “ما قبلاً می دانستیم که مصرف برخی از مواد غذایی حاوی فلاونوئیدها ممکن است خطر بیماری ها از جمله دیابت و بیماری های قلبی عروقی را کاهش دهد. این اولین مطالعه ای است که به بررسی ارتباط بین فلاونوئیدها و اختلال نعوظ می پردازد که نیمی از مردان میانسال و مسن را تحت تأثیر قرار می دهد.

“فلاونوئیدها در بسیاری از غذاها و نوشیدنی های گیاهی از جمله میوه ها ، سبزیجات ، چای ، گیاهان وجود دارد. ما شش نوع اصلی از فلاونوئیدهای معمول را بررسی کردیم و دریافتیم که به ویژه سه نوع – آنتوسیانین ، فلاوانون و فلاون – در اختلال نعوظ مفید هستند.

“مردانی که به طور مرتب غذاهای حاوی این فلاونوئیدها را می خورند ، ۱۰ درصد کمتر دچار اختلال نعوظ می شوند.”

بیش از ۵۰ هزار مرد میانسال در این مطالعه قرار داشتند. از آنها در مورد توانایی آنها در داشتن و حفظ نعوظ  پرسیده شد. اطلاعات مربوط به رژیم غذایی نیز هر چهار سال جمع آوری می شد.

تیم تحقیق طیف وسیعی از عوامل مانند وزن بدن ، فعالیت بدنی ، مقدار کافئین مصرف شده و سیگار کشیدن شرکت کنندگان را در نظر گرفت. این تحقیق همچنین به مردانی محدود بود که از سلامتی خوبی برخوردار بودند.

بیش از یک سوم مردان بررسی شده از ابتلا به اختلال نعوظ رنج می برند. اما کسانی که رژیم غذایی غنی از آنتوسیانین ، فلاون و فلاونون مصرف کردند ، کمتر دچار این بیماری می شوند.

پروفسور Aedin Cassidy گفت: “منابع اصلی آنتوسیانین ، فلاون و فلاونون مصرف شده در ایالات متحده توت فرنگی ، بلوبری ، شراب قرمز ، سیب ، گلابی و محصولات مرکبات است.”

وی افزود: “ما همچنین دریافتیم این مزایا در مردان جوان بیشتر است.”

این تیم همچنین عوامل دیگر سبک زندگی را مورد بررسی قرار داد و دریافت مردانی که مقدار زیادی آنتوسیانین و فلاوانون مصرف می کنند و از نظر جسمی نیز فعال هستند کمترین خطر ابتلا به اختلال نعوظ را دارند.

دکتر اریک ریم ، نویسنده ارشد این مطالعه و استاد اپیدمیولوژی و تغذیه در دانشکده بهداشت عمومی هاروارد گفت: ” بهبود سلامت جنسی برای مردان میانسال به همراه سلامت قلب اهمیت خاصی دارد. اختلال نعوظ اغلب فشارسنج اولیه عملکرد ضعیف عروقی است و فرصتی مهم را برای مداخله و جلوگیری از بیماری های قلبی عروقی ، حمله قلبی و حتی مرگ فراهم می کند.

“مردان مبتلا به اختلال نعوظ احتمالاً انگیزه زیادی برای انتخاب شیوه زندگی سالم تر ، مانند ورزش بیشتر و خوردن غذاهای مناسب دارند – که به سلامتی طولانی مدت قلب و عروق آنها نیز کمک می کند.”برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع بلامانع است.

 

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
Need Help? Chat with us