مثبت اندیشی

موفقیت وقتی انگیزه نیست+چگونه می شود بدون انگیزه خوب زندگی کرد؟

محققان می گویند نداشتن انگیزه علامت کسالت ها و خستگی های روانی است که اگر ادامه یابد می تواند به افسردگی منجر شود این روزها با فراگیر شدن بیماری کرونا (covid-19) از میزان انگیزه افراد کاسته شده است آیا شما از گروه افراد هستید که انگیزه ندارید؟ آیا لازم است تمرکز داشته باشید؟ اگر این گونه است مطلب زیر را به دقت بخوانید و راه حل ها را امتحان کنید.:

  • کمبود انگیزه می تواند دلایل  زیادی داشته باشد ، از خستگی گرفته تا اضطراب .
  • شناسایی علت اصلی کلید غلبه بر انگیزه کم است.
  • انگیزه کم ، انجام کارهای دشوار و ناخوشایند را دشوارتر می کند. در عوض با کارهای سریع ، آسان یا رضایت بخش شروع کنید ، حتی اگر آنها بالاترین اولویت شما نیستند.
  • هنگامی که با کارهای کوچکتر شروع می کنید ،انگیزه بیشتری دارید ، اطمینان حاصل کنید که مرتباً استراحت می کنید و به ازای هر موردی که از لیست کارهای تان خارج شده است ، به خود جایزه دهید.

۵ مرحله برای بی انگیزه ها

پنج مرحله زیر می تواند کمک کند تا از این راه عبور کنید.

احساسات خود را به طور دقیق تشخیص دهید.

اگر احساسات خود را به درستی تشخیص دهید ، مسیر پیش رو بسیار واضح تر خواهد بود.

احساس اساسی شما ممکن است:

اندوه، مقایسه با دیگران، خستگی باشد. اگر بیش از حد خسته شده اید ، هدف خود را برای امروز کوچک کنید تا احساس خستگی نکنید. اگر انتظار دارید روزانه بیش از ۹۰ دقیقه  کار کنید یا بیش از سه چهار ساعت کار با بازده بالا (با تمرکز شدید) در روز انجام دهید ، به طور بالقوه با داشتن انتظارات غیرواقعی انیگزه خود را از بین می برید.

اگر از مقایسه رنج می برید با خود صحبت کنید، انتظار دارید مانند شخصی که بیشتر از آنچه شما تمرین کرده است عملکرد خوبی داشته باشید؟

اگر احساس خستگی می کنید ، مطمئن شوید مشکل این نیست که بیش از حد استراحت کرده اید. وقتی افراد احساس کمبود می کنند ، گاهی خیلی استراحت می کنند و به همین دلیل انرژی کمتری دارند.

این پیشنهادها همه سناریوها را شامل نمی شود ، اما وقتی آنچه را که احساس می کنید به طور دقیق تشخیص دهید ، احتمالاً راه حلی خواهید دید.

قورباغه ات را قورت نده

ایده خوردن قورباغه به انجام وظیفه ای مربوط می شود که برای انجام آن ابتدا انگیزه کمتری دارید. این می تواند یک استراتژی عالی باشد ، اما اگر احساس ضعف می کنید ، ابتدا تلاش برای انجام سخت ترین کار می تواند منجر به بلند نشدن از رختخواب شود.

از خود بپرسید: “انجام چه کاری  در حال حاضر در توان من است ؟” به عنوان مثال ، اگر دوست دارید برای دویدن بروید اما قادر به انجام چنین کاری نیستید ، پیاده روی بهتر از ماندن در رختخواب است.

هیچ استراتژی بهره وری برای همه شرایط مناسب نیست. متفاوت بودن استراتژی های شما می تواند سودمندتر از این باشد که انتظار داشته باشید همیشه برای اولویت بندی به همان سیستم منظم پایبند باشید 

– چند دقیقه کار سریع اما راضی کننده

کارهای سریع و راضی کننده ای مانند سفارش ویتامین هایی که تمام کرده اید ، برداشتن لباس های کثیف یا تغییر ملحفه را امتحان کنید.

اگر این کارها را خیلی طولانی انجام دهید ، می تواند حواس شما را از کارهای اساسی دیگری که برای انجام آن لازم دارید ، منحرف کند. پنج تا ده دقیقه ابرای این کارها عالی است ، اما وقتی کارهای مهم دیگری دارید بیش از ۳۰ دقیقه انجام ندهید. وقتی در انجام کارهای  پرمشغله زیاده روی می کنیم ، برای شروع کار مهمتر ، خسته می شویم.

برنامه ریزی برای پاداش

برنامه ریزی کنید که ۹۰ دقیقه روی یک کار با اولویت بالا کار کنید ، سپس کمی استراحت کنید. می خواهید استراحت خود را چگونه سپری کنید؟ آیا دوست دارید قدم بزنید یا زیر آفتاب دراز بکشید؟  آیا دوست دارید به یک دوست پیام دهید؟  آیا دوست دارید چند دقیقه یوگا انجام دهید؟

برنامه ریزی و انتخاب ، انرژی ذهنی فوق العاده ای می گیرد. اگر صبر کنید تا انتخاب کنید که برای استراحت چه کاری انجام  دهید تا زمانی که از یک دوره کار متمرکز خسته شده اید ، ممکن است یک انتخاب خیلی راضی کننده انجام ندهید. از همان ابتدا که انرژی شناختی برای انجام این کار دارید ، لذت خود را برنامه ریزی کنید. وقتی از قبل انتخاب می کنید ، احتمالاً انتخاب پاداش آورتری خواهید داشت.

به خود سوخت دهید

بدانید که چگونه سوخت بر تمرکز و انگیزه شخصی شما تأثیر می گذارد . آزمایش کنید که چه چیزی برای شما مفید است. به عنوان مثال ، سعی کنید یک ماست پر پروتئین بخورید و ببینید آیا این امر باعث تقویت اندک مورد نیاز شما می شود یا خیر.

افزایش فعالیت های جسمی ممکن است تأثیرات معنی دار اما کمی داشته باشد. به عنوان مثال ، آنها ممکن است انرژی شما را ۱۰ درصد افزایش دهند. اگر به دقت توجه نکنید ، پیشرفت های کوچکی از این قبیل ممکن است دشوار باشد ، خودآزمایی ساختاریافته را امتحان کنید مانند اینکه یک استراتژی را هر روز به مدت یک هفته امتحان کنید ، سپس هیچ روزی را برای یک هفته انجام ندهید.

انگیزه کم و بدون انگیزه بودن می تواند نشانه یک مشکل جدی مانند افسردگی یا اضطراب باشد به عنوان مثال ، برای افرادی که اضطراب مزمن دارند انجام کارها  می تواند احساس ترس و سختی کند زیرا آنها دائماً به این فکر می کنند که چه چیزی ممکن است اشتباه رخ دهد یا راه های ناکافی  کدام است.برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع بلامانع است.

 

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
Need Help? Chat with us