تغذیه و ورزش

لاغری با متد روانشناسی

باهوش ها رژیم نمی گیرند.شارلوت مرکی ، جدیدترین تحقیقاتش را در کتابی با عنوان ،باهوش ها رژیم نمی گیرند ، با دستورالعمل های نوینی برای کمک به کاهش وزن منتشر کرد . دکتر مرکی ، متخصص تغذیه در مقدمه این کتاب برای خوانندگانش توضیح داد چگونه دستاوردهای جدید علمی، به کمک مبتلایان به اضافه وزن می آید تا با بدون عارضه ترین روش ها ، وزن خود را کاهش دهند.

به گزارش هما مسافر از خط سلامت، این متخصص معتقد است ، نتیجه ۲۰ سال تحقیق بر شیوه زندگی و روش هایی که مبتلایان به چاقی برای کاهش وزن از آن استفاده می کنند ، مرا به این نتیجه رساند که تنها با تغییر دیدگاه و عادات ذهنی می توان به الگویی پایدار و ثابت از وزن سالم و شاخص های ایده آل وزنی رسید . بنابر این باهوش ها رژیم نمی گیرند .دکتر مرکی ادامه می دهد ، تجربه و تحقیقات ثابت کرده است تا زمانی که عادت های درست و منظم در زندگی شکل نگیرد و تغییرات عمده در ذهن ایجاد نشود ، هیچ یک از روش های لاغری مانند جراحی ، رژیم های سخت و حتی ورزش هم کار آمد نبوده و بازگشت دوباره وزن را  در آینده به دنبال خواهد داشت .

متقاضیان لاغری

روان درمان گران معتقدند توصیه های لاغری با توجه به سبک زندگی ، تفاوت های فردی و حتی فیزیولوژی بدن افراد ، متفاوت خواهد بود و می توان گفت به تعداد هر متقاضی لاغری ، یک روش منحصر به فرد کاهش وزن وجود دارد بنابراین نمی تواند یک نسخه مشخص را برای مبتلایان به چاقی تجویز کرد و برای صادر کردن دستورات مفید کاهش وزن نیاز به بررسی سبک زندگی و عادت های فردی و ساختارهای متابولیکی بدن است .

سبک زندگی

دکتر مرکی در کتاب باهوش ها رژیم نمی گیرند ، می نویسد ، عادت های روزانه افراد ، وزن آن ها را می سازد ، در واقع می توان تنها با مطالعه سبک زندگی یک فرد وزنش را حدس زد ، بنابراین نخستین گامی که برای کاهش وزن باید برداشت ، گذر از عادت های ناسالم به سوی شیوه های رفتاری سالم است . این محقق ادامه می دهد ، کافی است ی هفته بر رفتارهای تان تمرکز کنید ، عادت های نادرست خود را شناسایی و در مسیر حذف آن ها قدم بردارید . این مهم ترین گامی است که شما را به داشتن وزنی ایده آل نزدیک می کند . بسیاری از عادت ها در طول سالهای طولانی در افراد شکل گرفته و با وجود بیمار بودن آن ها  ، تبدیل به تفکراتی دوست داشتنی و خوشایند شده است .

شمارش سیگنال ها

مرکی توصیه می کند ، بهترین پیشنهاد من یه افرادی که خواهان وزن ایده آل هستند این است که به جای شمارش کالری ها بر سیگنال های گرسنگی و سیری ذهن شان تمر کز کنند . او می گوید ، بسیاری از کالری ها بدون نیاز بدن و احساس گرسنگی به چربی تبدیل می شوند . بنابراین بهترین راهکار برای پیشگیری از چاق شدن  ، تمرکز بر احساس گرسنگی و نخوردن غذا در وقت سیری است . یک توصیه دیگر استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی است اگر بتوانید از خودرو شخصی تان دل بکنید ، مطمئن باشید در آینده نزدیک به وزن دلخواهتان خواهد رسد . آمارها نشان می دهند ، نسل امروز به مدت دو ساعت و سی دقیقه کمتر از پدر و مادرهای شان پیاده روی می کنند . همچنین با کوچک کردن بشقاب ها ، قرار دادن سبد میوه به جای ظرف شکلات و بیسکوییت روی میز آشپزخانه ، تزیین میز ناهار یا شام  با کاسه های کوچک سبزیجات و ماست و پارک کردن خودرو چند کیلومتری دور از محل کار از عادت هایی است که سبک زندگی شما را به سوی داشتن وزنی ایده آل تغییر می دهد .

ورزش را فراموش کنید

فراموش نکنید نباید از ورزش به عنوان هدفی برای کاهش وزن استفاده کرد ، انجام تمرین های ورزشی بدن شما را سالم نگه می دارد اما بهترین راه برای کاهش وزن ، تغییر سبک زندگی و پیروی از عادت های سالم و در نتیجه تغییر دیدگاه است.برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع بلامانع است.

 

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن