روانشناسی 45+روانشناسی فردی

آلزایمر را با این ماهی کوچولو غافلگیر کنید

اسیدهای چرب امگا ۳

به گزارش مینو کیا از خط سلامت، اسیدهای چرب امگا ۳ از اجزای اساسی غشای سلول هستند. فرد باید اسیدهای چرب امگا ۳ را از غذا دریافت کند زیرا بدن انسان قادر به ساخت آنها نیست.

سه اسیدهای چرب امگا ۳ وجود دارد که دو مورد از آنها به طور طبیعی در ماهی ها وجود دارد .طبق دستورالعمل های رژیم غذایی ۲۰۱۵-۲۰۲۰ برای آمریکایی ها ، مصرف ۸ اونس از انواع غذاهای دریایی ، به طور متوسط ​​۲۵۰ میلی گرم (میلی گرم) در روز اسیدهای چرب امگا ۳ را تأمین می کند.

این دستورالعمل ها نشان می دهد  مصرف این مقدار در دوران بارداری و شیردهی با بهبود نتایج سلامت نوزادان همراه است. با این حال ، افراد باردار و شیرده باید غذاهای دریایی را با سطح جیوه پایین تر انتخاب کنند. این غذای دریایی همچنین با کاهش مرگ قلبی در افراد مبتلا و بدون بیماری قلبی  ارتباط دارد.

طبق انستیتوی ملی بهداشت (NIH) ، امگا ۳ سایر مزایای احتمالی را نیز فراهم می کند ، اگرچه تحقیقات بیشتری برای تعیین دقیق فرم ها و دوزها لازم است. اسیدهای چرب امگا ۳ ممکن است برای جلوگیری از سرطان و کاهش اثرات سایر بیماری ها مفید باشد ، از جمله:

  • بیماری آلزایمر ، زوال عقل و عملکرد شناختی
  • دژنراسیون ماکولای وابسته به سن
  • آرتریت روماتوئید

نویسندگان یک متاآنالیز از مطالعات ۲۰۱۴ که در آن شرکت کنندگان اسیدهای چرب امگا ۳ مصرف کردند به این نتیجه رسیدند  اسیدهای چرب امگا ۳ در کاهش علائم افسردگی موثر است .

 مزایای اسیدهای چرب امگا ۳

پروتئین و ویتامین ها

مقدار توصیه شده روزانه اسیدهای چرب امگا ۳ برای بزرگسالان ، بسته به سن و جنس ، ۴۶-۵۶ گرم (گرم) در روز است. ساردین منبع خوبی از پروتئین است ، با یک فنجان ساردین کنسرو شده در روغن حاوی ۳۶٫۷ گرم از این ماده مغذی را دریافت می کنید.

سلنیوم یک آنتی اکسیدان مهم است که روی تولید مثل ، عملکرد تیروئید و تولید DNA تأثیر می گذارد. اسیدهای چرب امگا ۳ یک بزرگسال ۵۵ میکروگرم (میکروگرم) در روز است و یک قسمت ۱۰۰ گرم ماهی ساردین کنسرو شده در روغن حاوی ۵۲٫۷ میکروگرم از این ماده معدنی است.

ساردین همچنین منبع عالی ویتامین B12 است . ۱۰۰ گرم ماهی ساردین کنسرو شده در روغن حاوی ۹۴/۸ میکروگرم ویتامین B12 است. ویتامین B12 به سلامت خون و سیستم عصبی کمک می کند.

استخوان های سالم

افراد برای سلامت استخوان ها به کلسیم احتیاج دارند و یک فنجان ساردین کنسرو شده حاوی ۵۶۹ میلی گرم کلسیم است .ساردین همچنین حاوی مواد مغذی دیگری است که برای سلامت استخوان ها ضروری است ، مانند ویتامین D ، منیزیم و فسفر.

کاهش وزن

طبق یک بررسی در سال ۲۰۱۸ ، اسیدهای چرب امگا ۳ ممکن است با تغییر در روند متابولیسم به کاهش وزن کمک کنند. برخی از این فرایندها شامل سرکوب اشتها ، التهاب و بیان ژن هستند. همین بررسی نشان می دهد که اسیدهای چرب امگا ۳ ممکن است لپتین را تنظیم کند ، هورمونی که سیری را اعلام می کند. محققان نتیجه گرفتند اسیدهای چرب امگا ۳ دارای مزایایی برای کاهش وزن است.اسیدهای چرب امگا ۳ همچنین می تواند با داروهای ضد انعقاد خون مانند وال فارین تداخل کند.برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع بلامانع است.

 

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن