دسته‌بندی نشده

خوش بینی و خوشحالی را لمس کنید

خوش بین بودن و خوشحال بودن چگونه برای افراد اتفاق می افتد؟ یکی از سوال های اساسی که اکثر افراد می خواهند بداند چگونه می توانند در بیشتر مواقع خوش بین و خوشحال زندگی کنند.گاهی اوقات در وضعیت های سخت و دشوار رسیدن به خوش بینی و خوشحال بودن تقریبا دشوار و غیر ممکن به نظر می رسد.وقتی در زندگی افراد پیرامون آن ها اتفاقاتی می افتد که حاصل آن رنج،غم و ناراحتی است چگونه می توان خوش بین بود و خوشحال زندگی کرد.

به گزارش پوریا کبیری از خط سلامت زمانی که اتفاقات ناراحت کننده و ناخوشایند در زندگی روی می دهد به این معنا نیست که باید در ادامه راه بد بین زندگی کنید بلکه ما را به این نکته متوجه می کند که باید دریچه نگاه کردن را به مسائل و زندگی تغییر داد زیرا با بد بین شدن به مسائل  نمی توان چیزی را تغییر داد بلکه فقط باعث می شود تا فرد احساس فشار بیشتری روی خود داشته باشد.

فواید خوش بین بودن

خو ش بین بودن مزایای زیادی را به دنبال دارد محققان دریافتند که خطر ابتلا به بیماری های قلبی در افرادی که خوش بین هستند کم تر از افراد دیگر است در این مطالعه روشن شده است زنانی که دیدگاهی خوش بینانه به زندگی دارند ۳۰ درصد کم تر از زنان دیگر دچار بیماری می شوند.

خوش بینی و سلامت مغز

مطالعه دانشمندان دانشگاه میشیگان نشان داد خوش بینی باعث می شود تا احتمال خطر سکته مغزی کمتر شده و در ژورنال انجمن پزشکی کانادا محققان دریافتند افراد خوش بین با افزایش سن احساس بهتری نسبت به زندگی داشته و از سلامت جسمانی و طول عمر بیشتری بر خوردار هستند.

خوش بینی یک انتخاب است

به گزارش خط سلامت اگر فکر می کنید که افراد بد بین و یا خوش بین به دنیا می آیند و هیچ انتخابی در این زمینه ندارند اشتباه فکر می کنید تحقیقات منتشر شده در مجله رفتار درمانی و روان پزشکی پس از مقایسه دو الگوی تفکر خوش بین و بد بین به نتایج جالبی دست یافت.گروه اول که پس از یک تمرین ۵ دقیقه ای روی افکار مثبت در مورد آینده فوکوس کرده بودند مورد آزمایش قرار گرفتند نتایج نشان داد  آنان در طول دو هفته خوش بینی افزایش پیدا کرد و آنان حتی پس از گذراندن روزهای سخت کاری و پر فشار احساس خوش بینی را با خود داشتند اما گروه دوم که زندگی را به صورت روزمره سپری کرده بودند احساس خوش بینی نداشتند.

تفکرتان را تغیر دهید

هر کسی در زندگی با چیزی خوشحال می شود گاهی تمیز کردن خانه،خواندن کتاب،گذراندن وقت با دوستان و… باعث خوشحالی یک نفر می شود بنابراین آن چه که شما را خوشحال می کند در زندگی انتخاب کرده و به جای فوکوس کردن بر افکارمنفی با افکار مثبت و آنچه که باعث شادمانی شما است به زندگی ادامه دهید.

منفی نگری را کنار بگذارید

به گزارش خط سلامت متخصصان و روانشناسان افکار منفی را به عنوان افکار سمی می نامند زیرا باعث می شود تا فرد نتواند وقایع مثبت زندگی فوکوس کرده و تصورات خود را به سمت وسوی درستی هدایت کند افرادی که دچار افکار منفی هستند از همدلی،همراهی دور مانده و احساس شکست و کاهش عزت نفس دارند آن ها به دلیل این افکار نمی توانند از فرصت ها با خوش بینی استفاده کرده و خود را در آستانه موقعیت ها قرار دهند پس اگر افکار منفی به سراغ تان آمد قبل از هر چیزی برای چند لحظه صبر کنید با بررسی این که چه قدر این افکار واقع بینانه هستند سعی کنید خود را به سمت افکار خوش بینانه سوق دهید.

مثبت فکر کنید

هیچ کسی وظیفه ندارد تا فرد دیگری را خوشحال کند بی توجهی به دیگران گاهی باعث می شود تا افراد بتوانند بازخورد های مثبت تری از زندگی گرفته و به نقاط خوش بینانه تری برسند در محیط کار و در خانواده خود سعی کنید با فوکوس کردن بر داشته های خود به ستایش آنچه که وجود دارد بپردازید با این کار به دیگران و خود احساس ارزشمندی خواهند داشت و انرژی بیش تری را در خود ذخیره خواهند کرد.

آینده را مثبت تصور کنید

به گزارش خط سلامت برای داشتن ایده های خوش بینانه در مورد اینده باید چشم اندازتان را به زندگی تغییر دهید برای این منظور به دو نکته توجه کنید

نکته اول

تمرین کردن قدر شناسی را اولویت خود قرار دهید برای این منظور یک دفترچه سپاس گزاری خریداری کنید و از هر آنچه که در اطراف تان وجود دارد به عنوان یک نعمت یاد کرده به خاطر داشتن آن خوش بین باشید با این خوش بینی در خودتان و دیگران ایجاد  احساس شادی و نشاط خواهید کرد.

نکته دوم

با نوشتن نامه های تشکر آمیز انرژی مثبتی را در خودتان و دیگران ایجاد کنید زندگی گذشته را مرور کنید افرادی که در زندگی تان تاثیر گذار بودند را به یاد آورید برای آنان یک نامه بنویسید و در صورت امکان نامه را برای آنان ارسال کنید با ارسال این نامه احساس خوشحالی و نشاط در شما و آنان ایجاد خواهد شد.برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع بلامانع است.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن