زوج و خانواده

استرس در روابط/مدیریت استرس در روابط زن و شوهری

استرس در روابط باعث آسیب به هر دو نفر می شود. استرس یک جزء جدایی ناپذیر در زندگی است بنابراین باید برای حفظ روابط به دنبال کاهش استرس بود.

به گزارش پوریا کبیری از خط سلامت ممکن است نتوانید عوامل استرس زا را در زندگی خود یا همسرتان متوقف کنید، اما می توانید از صدمه زدن استرس در روابط تان جلوگیری کنید. در زیر نکاتی برای مقابله با عوامل ایجاد استرس در روابط آورده شده است:

چگونه با استرس خود کنار بیاییم

استرس خود را درک کنید:  شناسایی آنچه باعث استرس می شود کمک می کند که بهترین راه مقابله با آن را تشخیص دهید. به این فکر کنید که چه چیزی باعث می شود بیش از حد احساس مشکل کنید آن را یادداشت کنید. نوشتن راهی برای یافتن تغییراتی است که می تواند عوامل استرس زا را کاهش دهد .

احساسات مثبت را افزایش دهید:  صرف نظر از عوامل استرس زا ، لذت بردن، شکرگزاری، تفریح ​، رضایت و عشق بیشتر به مبارزه با اثرات منفی استرس کمک می کند. این به این معنا نیست که یک سرگرمی وقت گیر جدید را انتخاب کنید. گوش دادن به آهنگ مورد علاقه چند دقیقه ای یا هنگام شام، به جای بازگو کردن مشکلات روزمره صحبت در مورد اتفاق خوبی که آن روز افتاده موثر است. رفتن در میان طبیعت و یا سفر موجب کاهش استرس در روابط می شود.  استرس می تواند به خواب آسیب برساند بنابراین قبل از خواب چند لحظه ای به چیز های مثبت فکر کنید. سعی کنید قبل از خواب سپاسگزاری کنید. استرس باعث می شود که روی نکات منفی تمرکز کنید.

فعالیت های آرامش بخش پیدا کنید: احساس استرس و پریشانی می کنید؟ سعی کنید خود را با فعالیتی که باعث آرامش شما می شود آرام کنید. می توانید از کتاب رنگ آمیزی بزرگسالان،پیاده روی در شب و حمام کردن کمک بگیرید.

مراقب خود باشید: استرس می تواند یک چرخه معیوب ایجاد کند ما خوب نمی خوابیم، وقت کافی برای ورزش کردن نداریم، نمی توانیم خوب غذا بخوریم و بدن ما دفاعی که باید در مقابل اثرات منفی استرس داشته باشد ندارد. همه ما هفته هایی را گذرانده ایم که احساس خستگی بیش از حد کرده ایم و از مراقبت از خود دست کشیده ایم. بدون خواب، ورزش یا غذای کافی ماندن در مقابل استرس مانند این است که سربازان را بدون سلاح به جنگ بفرستید. وقتی احساس استرس می کنید بدن بیش از هر زمان دیگری باید در فرم جنگی باشد بنابراین حتی وقتی احساس می کنید وقت ندارید خواب، ورزش و خوردن غذای سالم را در اولویت قرار دهید. استرس بعد از صرف یک وعده غذایی، پیاده روی و یک خواب خوب از بین خواهد رفت.

عوامل استرس زا خود را دوباره ارزیابی و تنظیم کنید:  تجربه های استرس زا لزوماً بد نیستند. وقتی کسی یک عامل استرس زا را تجربه می کند احساس اش برای مقابله با استرس به چالش کشیده می شود. وقتی در مقابل استرس دفاعی نداشته باشد احساس خطر می کند. یکی از راه هایی که می توانید از تأثیر منفی استرس جلوگیری کنید،ارزیابی مجدد استرس است. با یافتن دفاعی که در مقابل استرس دارید، عامل استرس زا را به جای یک رویداد طاقت فرسا، به یک چالش مهیج تبدیل کنید. مانند کمک گرفتن از شریک زندگی خود.

داشتن شریکی که از شما پشتیبانی کند، می تواند تا حد زیادی در کاهش استرس به شما کمک کند. چگونه می توانید در استرس کنار شریک زندگی خود باشید؟

با شریک زندگی تان صحبت کنید:  واکنش او را هنگام استرس بشناسید و از بپرسید که برای حمایت موثر از او در زمان استرس چه کاری می توانید انجام دهید.  بپرسید وقتی استرس دارد چگونه رفتار  کنید. فقط در مورد عامل استرس زا صحبت نکنید – استرس باعث ایجاد بیگانگی می شود  بنابراین برای صرف صحبت و برقراری ارتباط وقت بگذارید. یکی از راه های اطمینان از وقوع این امر قرار دادن زمان مشخصی برای آن در تقویم شخصی است.

از هم حمایت کنید. هرچه افراد از شریک زندگی خود بیشتر حمایت کنند ، استرس کاهش یافته و به رابطه آسیب نمی رساند. این کار را می توانید با پاسخگو بودن هنگامی که همسرتان در مورد استرس خود صحبت می کند و پشتیبانی ابزاری (کارهای خانه) و احساسی (گوش دادن به شکایت او) به همسرتان انجام دهید تا مطمئن شود که در صورت نیاز از او پشتیبانی می کنید.

برای لحظات مثبت وقت بگذارید. همانطور که  باید احساسات مثبت خود را تقویت کنید ، داشتن تجربه های مثبت بیشتر به عنوان یک زن و شوهر می تواند در برابر لحظات منفی که اجتناب ناپذیر است ، هنگامی که یکی یا هر دوی شما واقعا تحت فشار قرار دارید ، کمک کند. فقط وقت بگذارید  تماشای یک فیلم کمدی با هم ، پیاده روی عصرگاهی بعد از شام یا ارسال مطالب خبری خنده دار که در طول روز می خوانید برای شریک زندگی تان نه تنها روحیه شما را بالا می برد بلکه به  کمک می کند ارتباط بهتری داشته باشید.

به شریک زندگی خود کمک کنید تا از خود مراقبت کند. در بهره مند شدن  بیشتر و بهتر شریک زندگی تان در خواب ، ورزش و غذا خوردن حمایت کنید. حتی اگر او وقت بیشتری را نسبت به شما برای خواب یا ورزش سپری می کند .

 راه حل های خلاقانه پیدا کنید. یک جلسه داشته باشید تا ببینید آیا می توانید برای رفع برخی از استرس های خود روش هایی برای اصلاح وضعیت خود بیابید یا راه هایی برای جلوگیری از صدمه زدن به روابط پیدا کنید . وقتی استرس دارید ،تغییر مسیر دشوار است و شما بیش از هر زمان دیگری احتمالاً انتخاب ضعیفی دارید  حتی وقتی استرس نداریم ، در پیش بینی اینکه واقعاً چه چیزی احساس ما را تغییر می دهد ، بد عمل می کنیم پس گوش دادن به موسیقی و تغییر موقعیت را هدف بگیرید تا استرس در روابط تان کاهش پیدا کند. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع بلامانع است.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن