روانشناسی فردی

کووید ۱۹( COVID-19 ) با روان کارمندان چه کرد

اضطراب کار در همه گیری کووید ۱۹( COVID-19 ) چه مشکلاتی را در کارمندان ایجاد می کند .بر اساس مطالعه اخیر منتشر شده در مجله روانشناسی کاربردی ، کووید ۱۹( COVID-19 ) باعث می شود بسیاری از نیروهای کار اضطرابی را تجربه کنند که می تواند منجر به کاهش قابل توجهی در مشارکت در کار آنها شود .

به گزارش پوریا کبیری از خط سلامت محققان با مشاهده یک شرکت فناوری اطلاعات به عنوان نمونه ای از نیروی کار استاندارد دریافتند که اضطراب در مورد ویروس کووید ۱۹( COVID-19 ) منجر به ایجاد انگیزه کمتر ، کاهش سرعت کار و تلاش برای هدف و معنای زندگی می شود.

اضطراب زیاد در کووید ۱۹( COVID-19 )

 میزان اضطراب و درگیری شغلی ۱۶۳ کارمند دو بار در روز اندازه گرفته شد  محققان همچنین اطلاعاتی در مورد اینکه آیا پیشرفت شغلی برای هر کارمند در اولویت است ، اطلاعاتی را جمع آوری کردند.

آزمایش دوم که شامل ۲۸۲ شرکت کننده از شرکت دیگری بود نیز اضطراب و اشتغال شغلی و همچنین ” رفتار اجتماعی ” را سنجید ،  به این معنی که آنها به دیگران چقدر کمک کرده اند  مانند کمک مالی به امور خیریه یا کارهای داوطلبانه. مشابه آزمایش اول  افزایش احساس اضطراب و تمرکز بر مرگ و میر باعث حواس پرتی قابل توجهی در محل کار شده و باعث بهره وری کمتر در کووید ۱۹( COVID-19 )می شود.

ریشه یابی اضطراب کووید ۱۹( COVID-19 )

 بسیاری از کارگران در مطالعه اخیر نشانه هایی از مشکلات را به نمایش گذاشتند که نشان می دهد استرس می تواند یک درگیری روانی ایجاد کند که  ترس از مرگ و موارد زیر را به دنبال دارد:

  • اضطراب
  • تنهایی
  • کاهش رفاه یا مراقبت از خود
  • عزت نفس پایین

اما هرکسی که با احساس وحشت روبرو است احساسات و رفتار منفی ندارد. محققان خاطرنشان کردند برخی از افراد به طور مثبت درمورد مرگ و میر فکر می کنند. که می تواند منجر به موارد زیر شود:

  • غلبه بر موانع
  • توجه به زمان حال
  • احساس قدردانی
  • کمک به دیگران
  • یافتن معنا و هدف در کار

محققان می گویند: “احساس ارزش داشتن می تواند تأثیرات منفی اضطراب را از بین ببرد.” “کارمندان در طول بحران به تنهایی با چالش روبرو نیستند. در محل کار ، مدیران نقش اساسی در کاهش اضطراب دارند.” علاوه بر این ، بسیاری از کارگران از بهار در خانه کار می کنند ، که می تواند منجر به افزایش احساس انزوا و جدا شدن از محل کار شود.

نیازهای مهم

 در حالی که مدیران و مدیران تلاش می کنند نیازهای کارمندان خود را برآورده کنند ، این تئوری در کووید ۱۹( COVID-19 ) بسیار برجسته تر شده است.

اصول این رویکرد شامل موارد زیر است:

  • همدلی نشان دادن
  • گوش دادن
  • شناختن هر کارمند
  • تأکید بر توانمند سازی
  • نشان دادن فروتنی به جای اقتدار
  • یافتن راه هایی برای افزایش رشد و بالقوه هر کارمند

این یک روش ویژه ارزشمند برای درگیر کردن کارمندان مضطرب از کووید ۱۹( COVID-19 ) در محل کار است و می تواند رفتارهای اجتماعی مانند کمک به یکدیگر را ارتقا بخشد ، بنابراین آنها بیشتر علاقه مند به همکاری و همکاری خواهند شد.

مولفه های سلامت روان

مدیران همچنین باید تأکید کنند سلامت روان کارمندان از اهمیت زیادی برخوردار است تشخیص اینکه یک کارمند از نظر روانی سالم و خوشحال است ضروری است. شرکت ها باید عمده ترین عوامل استرس زا را که مردم احساس می کنند و همچنین عوامل استرس زا ویژه کارمندان خود را شناسایی کنند. این موارد می تواند شامل موارد زیر باشد:

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع بلامانع است.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن