تغذیه و ورزش

ورزش و کارهای نیمه کاره را با این ۳ تکنیک کامل کنید

ورزش می کنم ولی از فردا . هر شب قبل از خواب خیلی از افراد به خود قول می دهند که از فردا صبح ورزش کنند. ولی این اتفاق نمی افتد، چرا؟

به گزارش هما مسافر از خط سلامت اینکه امروز برای ورزش خیلی دیر شده است یا اینکه آن را به آخر کار موکول می کنید و بعد از آن دیگر خسته شده اید و می خواهید به جای آن فیلم مورد علاقه خود را تماشا کنید.

چرا نیت خیرخواهانه همیشه منجر به عمل نمی شود. شاید فاقد انگیزه باشید ؟ فرآیندهای انعکاسی شامل برنامه ریزی برای عمل به اهداف و همچنین ارزیابی رفتار خوب یا بد است. پردازش خودکار شامل واکنش ها و خواسته های عاطفی است.

وقتی نوبت به انگیزه می رسد برای پیاده سازی رفتارهایی که می خواهیم انجام دهیم  نیاز به جهت داریم. در مرحله بعد افزایش قدرت برای مقابله با انگیزه های مخالف که ممکن است داشته باشیم سودمند است.

۳ گام انگیزه بخش

برای ایجاد انگیزه باید روی سه روش تمرکز کنیم: گسترش گزینه ها ، قرارداد رفتاری و مچاله کردن وسوسه ها.

گزینه ها را گسترده کنید

وقتی به رفتار این یا آن فکر می کنیم ، نمی توانیم گزینه های زیادی را که داریم بررسی کنیم. “اگر در ساعت ۳ بعد از ظهر ورزش نکنم ، امروز وقت انجام این کار را نخواهم داشت.” “اگر برای دویدن بروم ، وقت ندارم که در کنار خانواده ام باشم.”

اگر به تصمیم گیری سیاه و سفید بپردازید ، تغییر جذابیتی ندارد. فقط به دو گزینه فکر نکنید به انبوه گزینه هایی که در پیش روی دارید فکر کنید.در ورزش به یک روش توجه نکنید. اگر وقت رفتن به باشگاه را ندارید بدان معنا نیست که نمی توانید پیاده روی کنید ،یک فیلم یوگا تماشا و ورزش کنید یا برای دویدن بیرون بروید. روی اولین گزینه ای که به ذهن می رسد گیر نکنید.اگر فکر می کنید مسیر رسیدن به تناسب اندام به معنای خرید وسایل ورزشی، پیوستن به ورزشگاه یا پیوستن به کلاس است ، باید دید خود را بیشتر کنید .

قرارداد رفتاری

یکی از مراجعان من می خواست استفاده از تلفن خود را کاهش دهد. این کار برنامه هایش را برای ورزش به هم ریخته بود. هیچ چیزی کارساز نبود. بنابراین ما یک قرارداد رفتاری را امتحان کردیم. او تصمیم گرفت که پولی را در زمانی که قرار نبود به تلفن اش نگاه کند ،کنار گذاشته و به دیگران بپردازد.

اگر می خواهید کاری را متوقف یا شروع کنید ، علتی برای آن پیدا کنید. رفتار را کاملاً واضح و روشن کنید:

این هفته سه بار تمرین می کنم

من هر روز ۸۰۰۰ قدم راه خواهم رفت

هفته ای دو بار وزنه می زنم

مبلغی را در نظر بگیرید که به از دست دادن آن راضی نباشید.

مچاله کردن وسوسه

یکی از راه های جذاب تر کردن رفتار ، پیوند دادن کاری است که می خواهید انجام دهید و کاری که می دانید باید انجام دهید. این روش را مچاله کردن وسوسه می گویند.با مچاله کردن وسوسه ، به کار لذت بخشی که می توانید هنگام ورزش انجام دهید فکر کنید .

و آخر

در این مجموعه شما آموخته اید که انگیزه ، فرصت و توانایی تعیین کننده رفتار هستند. این عوامل ممکن است تحت تأثیر شناخت ها ، شبکه های اجتماعی یا محیط ساختاری قرار گیرند . تکنیک های تغییر رفتار باید منابعی را هدف گیرد که بر تعیین کننده ای که نیاز به بهبود دارد تأثیر می گذارند. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع بلامانع است.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن