دسته‌بندی نشده

درون گرا و برون گرا/۵ افسانه در مورد درون گراها

درون گرایی یا برون گرایی ؟ انتخاب شما کدام است و کدام بر دیگری ترجیح دارد؟با وجود مقبولیت فزاینده اجتماعی و شغلی افراد درون گرا درک نمی شوند و تفاهم کمتری در مورد آنان وجود دارد. وقت آن است که پنج افسانه را در مورد دورن گراها بدانید:

باور غلط ۱:

“افراد برون گرا از تعامل اجتماعی انرژی می گیرند ، در حالی که افراد درون گرا از تأمل خصوصی روی افکار و احساسات خود انرژی می گیرند.”

اگرچه بسیاری از مردم معتقدند که نقل قول فوق درست است، اما تحقیقات گسترده نشان می دهد که نادرست است:

  • افراد درون گرا تقریباً همان میزان زمان افراد برون گرا را با افراد دیگر می گذرانند و به همان اندازه از آن لذت می برند.
  • هنگامی که افراد به طور تصادفی برای انجام وظیفه برون گرایی یا درون گرایی تعیین می شوند، برون گراها و درون گراها زمانی که بیشتر صحبت می کنند انرژی بیشتری را تجربه می کنند.
  • افراد برون گرا وقتی بیشتر حرف می زنند و ابراز وجود می کنند بیشترین انرژی را گزارش می کنند اما افراد درون گرا هم همینطور هستند. تعامل اجتماعی ادویه زندگی است تا حدی به این دلیل که نیاز اساسی انسان به تعلق را برآورده می کند بنابراین چه تفاوتی بین افراد درون گرا و برون گرا وجود دارد؟  اگر درون گرا باشید بیشتر مستعد تحریک بیش از حد در اثر تعامل اجتماعی شدید یا طولانی هستید  و در آن مرحله تأمل در افکار و احساسات می تواند به شما در شارژ مجدد کمک کند. اما درون گرایی برون گرایی چیزی فراتر از تعامل اجتماعی است. افراد برون گرا هوس فعالیت های پر تحرک مانند پرش با چتر و نوشیدنی های تحریک کننده  می کنند. افراد درون گرا به احتمال زیاد مکانی آرام را انتخاب می کنند اما از آوردن شخص دیگری با خود بسیار خوشحال هستند.

باور غلط ۲:

افراد درون گرا گرفتار اضطراب سخنرانی در جمع هستند.

در یک مطالعه، مردم میزان اضطراب خود را در شرایط مختلف سخنرانی ارزیابی کردند. افراد درون گرا اضطراب بیشتری نسبت به افراد برون گرا پیش بینی می کردند ، اما ۸۴٪ اضطراب سخنرانی در جمع کاملاً با درون گرایی-برون گرایی ارتباط نداشت. عوامل بزرگتر این بود که آیا آنها به طور کلی افرادی مضطرب هستند . صحبت و سخنرانی یک عمل برون گرایی نیست و هیچ ارتباطی با برون گرایی ندارد. این یک اجرا است و بسیاری از مجریان بسیار درون گرا هستند.

باور غلط ۳:

افراد برون گرا رهبران بهتری نسبت به درون گراها هستند. 

مطالعات نشان می دهد  ۹۶٪ از رهبران و مدیران گزارش می دهند که برون گرا هستند و در یک نظرسنجی، ۶۵٪ از مدیران ارشد گفتند این یک مسئولیت است که رهبران درون گرا هستند و فقط ۶٪ درون گرایی را یک مزیت می دانند. برون گراها باید رهبران بهتری باشند ولی این گونه نیست . برون گراها به احتمال زیاد جذب نقش های رهبری و برای آنها انتخاب می شوند ، اما رهبرانی بهتر از درون گراها نیستند.  رهبران درون گرا با تأیید ابتکار عمل و با دقت گوش دادن به پیشنهادهای زیر رشد می کنند. داگ کانانت ، مدیرعامل سابق سوپ کمپبل، فردی درون گرا است که به خاطر نوشتن بیش از ۳۰،۰۰۰ یادداشت تشکر شخصی برای کارمندانش مورد تجلیل قرار گرفته است. تصور اینکه یک درون گرا این کار را می کند سخت است. ژنرال چارلز کرولاک، فرمانده سابق سپاه تفنگداران دریایی ایالات متحده ، خود را نیز به عنوان یک درون گرا به من معرفی کرد. هنگامی که وی مدیرعامل یک بانک را به عهده گرفت ، با معاونان رئیس جمهور نشست و گفت: “همه کسانی که در این میز هستند بیش از آنچه من می دانم ، امور بانکی را فراموش کرده اند. و به همین دلیل ، من به مشاوره شما احتیاج دارم. من ممکن است همیشه با شما موافق نباشم  و اگر این کار را نکنم ، به شما می گویم چرا. اگر به جایی برسید که احساس نکنید می توانید پیش من بیایید، من به عنوان یک رهبر شکست خورده ام. ”

باور غلط ۴:

برون گراها شبکه بهتر از درون گراها هستند

بدست آوردن شغل مربوط به کیفیت و تنوع روابطی است که ایجاد می کنید ، نه چگونگی تعداد افرادی که با آنها تماس می گیرید یا تعداد دفعاتی که با آنها ارتباط برقرار می کنید. اگر برون گراها را به همان شکل کاریزماتیک و درون گراها را به دور از ذهنیت کلیشه می کنید، دوباره فکر کنید.برون گراها نسبت به درون گراها احساسات مثبت بیشتری دارند. مطالعات روی کارگروه ها نشان می دهد برون گراها در واقع احساسات منفی بیشتری را در دیگران ایجاد می کنند برون گراها بیش از افراد درون گرا رفتارهای پر سر و صدایی را ایجاد می کنند که انتظارات اولیه بالایی ایجاد می کند اما قادر به تحقق آنها نیستند.

باور نادرست ۵: 

افراد برون گرا فروشندگان بهتری نسبت به افراد درون گرا هستند

فروشندگان باید مشتاق ، خوش ذوق و قاطع باشند. با این حال هنگامی که من به شواهد نگاه کردم ، میانگین همبستگی بین برون گرایی و عملکرد فروش صفر بود. افراد سرگرم کننده درآمد بیشتری نسبت به افراد درون گرا یا برون گرا داشتند. از آنجا که افراد برون گرای مستعد مسلط بر مکالمه و بیش از حد قدرتمند بودن  هستند و افراد درون گرا گاهی اوقات بیش از حد کنار هستند و تمایلی به ورود به صحبت ندارند ، اما افراد سرگرم کننده انعطاف پذیری دارند تا با شرایط سازگار شوند. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع بلامانع است.

 

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن