مثبت اندیشی

ارتباط قدردانی و شکرگزاری با سلامت روان

افراد قدردان و شکرگزار شادتر هستند. وقتی شخصی کاری را برای شما انجام می دهد که قلب تان را از احساس گرمای قدردانی و شکرگزاری پر می کند احساس فوق العاده ای ایجاد خواهد کرد. لازم نیست منتظر شرایط بمانید تا این احساس به شما منتقل شود. در زندگی با انجام برخی کار ها می توانید احساس قدردانی و شکرگزاری را ایجاد کنید.یا با تجربیاتی که از قبل در زندگی دارید احساس قدردانی و شکرگزاری را بیافرینید و تجربه های جدیدی ایجاد کنید که احساس قدردانی و شکرگزاری بیشتری به زندگی خود و اطرافیان بیاورید  با این قدردانی و شکرگزاری مزایای متعددی از جمله افزایش مقاومت در برابر استرس به وجود می آید .

به گزارش پوریا کبیری از گروه ترجمه خط سلامت موارد زیر استراتژی های اثبات شده ای برای قدردانی و شکرگزاری بیشتر  است. برخی از آنها شیوه های ساده ای است که می توانید به تنهایی امتحان کنید . برخی از آنها فعالیت هایی هستند که می توانند به طور منظم تمرین شوند تا احساس خوب بودن را ایجاد کنند. یکی

لبخند

مطالعات نشان می دهد لبخند زدن در واقع احساس را تغییر می دهد ، صرف نظر از اینکه چرا لبخند می زنید. به این واقعیت توجه کنید که بسیاری از مردم با دیدن لبخند واقعی روی صورت شخص دیگر به طور غریزی لبخند می زنند که مزایای آن دو برابر می شود . لبخند می تواند در عرض چند ثانیه یک تعامل اجتماعی دشوار را کاهش دهد ، از میزان استرسی که ممکن است در یک موقعیت اجتماعی غیرقابل چسبندگی احساس کنید کم خواهد شد.

یادداشت های قدر دانی

 نگهداری یک دفترچه پر از جملات قدردانی و سپاسگزاری ،  مزایای زیادی را به همراه دارد. در پایان هر روز سه مورد را بنویسید که به خاطر آنها سپاسگزار هستید ، و احساسات مثبتی را که وقتی به آنها فکر می کنید ، در شما ایجاد می شود.

مهربانی را تمرین کنید

 این کار با تمرکز بر احساسات مثبت و دوست داشتنی نسبت به خود شروع می شود. این تمرین می تواند به شما کمک کند تا در احساس قدردانی و شکرگزاری که نسبت به همه افراد مهم زندگی خود دارید لذت ببرید و احساس شکرگزاری بیشتری نسبت به کسانی که ممکن است با آنها مجادله دارید ایجاد کند.

مراقب مقایسه ها باشید

تقریباً همه می توانند طعمه حس حسادت شوند. معمولاً کسانی که مستعد حسادت هستند ، بدترین بخش از زندگی خود را با بهترین بخش از زندگی دیگران مقایسه می کنند . به همین جهت به ندرت می خواهیم کل زندگی مان را با زندگی شخص دیگری معامله کنیم و آرزو می کنیم کاش آن چیزی را داشته باشیم که زندگی ما را خیلی بهتر کند.

اگر متوجه شدید که با هیولای حسادت دست و پنجه نرم می کنید با تغییر در مقایسه و افزودن قدردانی و شکرگزاری از این نزاع و جدال رها شوید . اگر احساس فرومایگی دارید زیرا یک دوست کاری بهتر از شما انجام می دهد ، به تمام زمینه های زندگی خود که در آن برتر هستید ، توجه کنید و به خاطر آنها قدردانی و شکرگزاری کنید .  به زودی این به نوعی عادت تبدیل می شود و دوره های حسادت شما حتی کمتر و دورتر می شود.

در آغوش بگیرید و تشکر کنید

صرف ابراز قدردانی و شکرگزاری با یک کلمه سریع یا یک آغوش می تواند به شما کمک کند تا با دیگران ارتباط بیشتری داشته باشید و به آنها کمک کند تا با شما ارتباط عمیق نری داشته باشند. این تجربیات سریع می تواند به احساسات مثبت هر دو طرف و همچنین روابط قوی تر و تمام مزایای ناشی از آنها تبدیل شود.

برای قدردانی برنامه ریزی کنید

چه تعداد از افراد در زندگی شما به شما مهربانی نشان داده اند . مهربانی که شرایط شما را تغییر داده است؟ آخرین بار کی به یکی از این افراد گفتید که چقدر از آنها قدردانی و شکرگزاری می کنید و چگونه مهربانی شان در زندگی به شما کمک کرده است؟ نوشتن یک نامه تشکر – آنچه روانشناسان مثبت نگر از آن به عنوان “نامه تشکر” و “بازدید از قدردانی” یاد می کنند – می تواند احساسات مثبتی را برای افرادی که از آنها قدردانی و شکرگزاری می کنید و حتی احساسات مثبت تری را برای شما به همراه داشته باشد. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع بلامانع است.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن