تغذیه و ورزش

تکنیک های ماساژ پا برای کاهش دردهای روانی

 ماساژ پا می تواند به آرامش کمک کند و درد عضلانی و استرس ها را را تسکین دهد.

خط سلامت: نازنین صدر :  تکنیک های ماساژ پا که در زیر آورده شده به شما کمک می کند تا بتوانید با استرس ها مقابله کنید:

  گرم کردن پا

پیچ و تاب دادن و گرم کردن پاها یکی از راه های شروع ماساژ پا است. برای استفاده از این تکنیک:

  • کف دست ها را در دو طرف پا قرار می دهند
  • به آرامی سمت راست پا را به جلو فشار دهید در حالی که سمت چپ پا را به عقب می کشید
  •  سمت چپ پا به جلو فشار دهید در حالی که  سمت راست به عقب می کشید
  • تکرار این حرکت از مچ پا به پایین

حرکت پیچ و تاب ملایم کمک می کند تا پاها  گرم شوند.

ماساژ قوس پاها

برای استفاده از این تکنیک:

  • نگه داشتن  پا در یک دست به سمت بالا
  • با انگشتان دست دیگر، مالیدن انحنای قوس پا
  • این کار را بارها و بارها انجام دهید، از پاشنه تا برآمدگی شصت پا

 خم و راست کردن پا

این حرکت موجب انعطاف پذیری در پا می شود. برای استفاده از این روش ماساژ :

  • پاشنه را با یک دست نگه دارید
  •  تمام پنجه پا را خم کرده و با دست دیگر به صورت متناوب و برعکس حرکت را ادامه دهید

 

افزایش جریان خون در پا

برای استفاده از این روش باید :

  • پا را نگه داشته و به ترتیب بخش داخلی و بیرونی پا را به سمت بیرون بکشید
  • کشیدن هر طرف از پا به بیرون
  • تکرار این حرکت ، اجازه می دهد تا گردش خون افزایش یابد
  فشار پاشنه

فشار دادن پاشنه های پا  به تسکین تنش پشت پا کمک می کند. برای استفاده از این تکنیک:

  • نگه داشتن پا در یک دست
  • پشت پاشنه را در دست دیگر نگه دارید
  • چند بار پاشنه را فشار داده و رها کنید
ماساژ پنجه پا

برای استفاده از این تکنیک:

  •  پشت پا را با یک دست نگه دارید
  •  پنجه پا را به پایین بکشید
  • با فشار متوسط پنجه پاها را به بالا بکشید
  • تکرار این حرکت خستگی را کم می کند
 کار روی انگشت شست پا

انگشت شست پا یکی دیگر از نقاطی است که  در ماساژ پا اهمیت دارد و موجب کاهش استرس و خستگی می شود. برای استفاده از این تکنیک:

  • پا را با یک دست نگه دارید
  • با انگشتان دست که در بالای شست پا است به شست پا نیرو وارد کنید
  • فشار متوسط وارد کرده و سپس رها کنید
  •  این حرکت را تا  قوس پا و پاشنه ادامه دهید
 ماساژ آشیل

ماساژ آشیل موجب تسکین فشار روی تاندون آشیل پا می شود. برای استفاده از این روش ماساژ پا:

  •  تاندون آشیل را با دست گرفته به صورتی که بین انگشت شست و انگشت اشاره قرار داشه باشد
  • از پایین به سمت پاشنه آشیل ماساژ را ادامه دهید
  • تکرار این حرکت موجب تسکین خواهد شد
دایره های جانبی

دور زدن و حرکات دایره دار یک روش ساده ماساژ پا  است. برای استفاده از آن:

  • با استفاده از هر دو دست، پا را بالا نگه دارید
  • با انگشتان دست اطراف مچ پا را با حرکات دایره ای ماساژ دهید
  • این حرکت را تا انگشتان پا ادامه دهید

مطالعه  سال ۲۰۱۰ نشان داد در مراقبت های ویژه ماساژ درمانی به فرد کمک می کند تا بهتر بتواند با چالش های روانی و جسمی، تجربه ی درد کمتر، مدیریت احساسات و برخورداری از خواب خوب بهره مند شود.

تحقیقات سال ۲۰۱۸ نشان داد استفاده از ماساژ دست و پا می تواند اضطراب را کاهش دهد و علائم حیاتی را برای بیماران بهبود بخشد.

همچنین, بررسی سال ۲۰۱۶ ثابت کرد متخصصان بهداشت و درمان بیش از هر درمان دیگری باید به مدیریت درد به وسیله ی ماساژ توجه داشته باشند.برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع بلامانع است.

 

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن