روانشناسی فردی

۵ استراتژی عالی برای کاهش استرس در کرونا

استرس علائم کرونا را تشدید می کند. اگر به کرونا مبتلا شده اید یوگا ، مدیتیشن و بازخوردهای زیستی می توانند کمک کننده باشند.

خط سلامت: مینو کیا: اگر کرونا دارید ، تمرینات هوازی در کاهش استرس کمک کرده و علائم را بهبود می بخشند.

به گزارش خط سلامت زندگی با بیماری کرونا اوقات سختی را به دنبال دارد و سطح استرس را بالا می برد ، یادگیری تکنیک های کاهش استرس می تواند علائم را کاهش داده و زندگی را بهبود بخشد.اگر از هر بیماری بپرسید ، آنها می گویند بین استرس و  بیماری کرونا تعامل واضحی وجود دارد . در مطالعه ای که میان ۵۵۲ بیمار مبتلا به بیماری کرونا انجام شدافزایش استرس دیده شد.به علاوه اگر بیماری کرونا با استرس بدتر شود ، ممکن است به این دلیل باشد که استرس می تواند سیستم ایمنی بدن را تضعیف کرده و باعث التهاب شود و در نتیجه علائم کرونا شعله ور شود.

برخی از بسیاری از مواردی که افراد کرونا باید با آنها روبرو شوند با استرس اضافی می تواند شامل موارد زیر باشد:

مدیریت درد

پای بندی به رژیم های پزشکی

عوارض جانبی داروها

پاسخ های روانشناختی به بیماری از جمله افسردگی و اضطراب

اما مطالعه و تلاش برای تعیین رابطه بین استرس و علائم کرونا چالش برانگیز است. دکتر کورزنیک می گوید: “آنچه برای برخی استرس آور است برای دیگران نیست.”

۵ استراتژی تسکین دهنده استرس برای کرونا

حتی اگر مطمئن نیستید که استرس به علائم کرونا مرتبط است ، استراتژی های مدیریت استرس کمک کننده است در اینجا برخی از استراتژی های مفید را یادآور می شویم

پاک سازی ذهن

پاک سازی ذهن ضمن تمرکز بر تنفس یا تجسم کمک می کند تا بر درد و ناراحتی اضطراب کرونا غلبه کنید پاک سازی ذهن راهی برای پاک کردن مغز و تمرکز روی چیزهای مثبت و چیز دیگری غیر از اضطراب است. طبق تحقیقی که در مارس ۲۰۱۶ در مجله Inflammatory Bowel Disease منتشر شد، افرادی که هشت هفته مداخله کاهش استرس مبتنی بر ذهن آگاهی را انجام دادند ، در پایان مطالعه در مقایسه با گروه کنترل بهبودهای بیشتری را در اضطراب ، کیفیت زندگی و ذهن آگاهی گزارش کردند. آنها همچنین شش ماه پس از اتمام مداخله ، کاهش افسردگی را گزارش کردند.

 بازخورد زیستی

این رویکرد معمولاً در یک مکان درمانی مانند بیمارستان ، کلینیک یا مطب خصوصی آموزش داده می شود. همچنین می توانید یک برنامه بیوفیدبک مانند Resolution Personal Biofeedback را بارگیری کنید تا در زمان واقعی از آن استفاده کنید. بیوفیدبک شامل نظارت بر واکنش های جسمی شما در موقعیت های مختلف و یادگیری نحوه کنترل جنبه های پاسخ استرس مانند تنفس و ضربان قلب است. به عنوان مثال در یک موقعیت استرس زا ، از برنامه برای بررسی ضربان قلب خود استفاده کنید و سپس از یک روش آرام سازی برای اصلاح آن استفاده کنید.

ورزش هوازی

سعی کنید برای بهبود سلامت دستگاه گوارش اقدام کنید . دکتر تیشلر می گوید: ” ورزش هوازی چیزی است که من سعی می کنم تا آنجا که ممکن است در یک برنامه درمانی با یک فرد مبتلا به بیماری التهابی روده  ایجاد کنم.”

طب سوزنی

برخی از افراد مبتلا به بیماری کرونا در سطح خفیف تا متوسط ​​می دانند که طب سوزنی به تسکین علائم و ایجاد آرامش کمک می کند. افرادی که از طب سوزنی استفاده کرده اند تسکین درد و کاهش علائم بیماری را گزارش کرده اند.

درمان رفتاری شناختی 

برخی از بیماران مبتلا به کرونا ممکن است بخواهند برای کمک به کنترل استرس خود از یک متخصص بهداشت روان کمک بگیرند. دکتر مارتین می گوید: یکی از تکنیک هایی که اغلب استفاده می شود این است که به بیماران کمک می کند تا توجه خود را به چیزی غیر از درد خود معطوف کرده و کارهایی را که می توانند برای کنترل ناراحتی خود انجام دهند به آنها ارائه دهند.برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع بلامانع است.

 

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن