روانشناسی فردی

۵ مکمل کاهش دهنده استرس و اضطراب

این 5 خوردنی در منوی غذایی تان استرس و اضطراب را کاهش می دهد.

خط سلامت: هما مسافر:کاهش استرس بخش مهمی از سلامت روان و جسم است ، آیا مصرف مکمل ها کمک کننده است؟

اکثر ما با سطوح مختلف استرس روبرو هستیم ، از تلاش برای به دست آوردن مسئولیت های شغلی و خانوادگی گرفته تا مشکلات ناگهانی مانند از دست دادن شغل یا ترس از سلامتی و اکنون استرس بیشتری را از اضطراب کرونا تجربه می کنیم.  یک نظرسنجی در ماه مه ۲۰۲۰ توسط انجمن روانشناسی آمریکا نشان داد استرس در مورد کار و اقتصاد در طول سال گذشته ، به ویژه در میان والدین افزایش یافته است.

استرس و بدن

به گزارش خط سلامت هورمون های استرس به ویژه کورتیزول التهاب را افزایش می دهند ، ایمنی بدن را کاهش داده و خطر فشار خون بالا ، سکته مغزی و حمله قلبی را به دنبال دارند . در واقع ، طبق موسسه ملی بهداشت روان ، استرس مزمن می تواند بر هر جنبه از سلامتی تأثیر منفی بگذارد و به طیف گسترده ای از مشکلات کمک کند که شامل موارد زیر است:

  • سردرد
  • مشکلات خواب
  • اختلالات خلقی ، مانند غم ، عصبانیت ، یا تحریک پذیری
  • بیماری قلبی
  • فشار خون بالا
  • دیابت
  • اضطراب
  • افسردگی

استراتژیهای زیادی برای از بین بردن استرس از جمله داشتن رژیم غذایی سالم ، خواب زیاد ، ورزش منظم ، گفتگو با دوستان یا یک متخصص بهداشت روان ، و انجام تکنیک های آرام سازی و مدیتیشن برای کاهش استرس موثر هستند.

یکی دیگر از ابزارهای کاهش استرس در دسترس مکمل های غذایی هستند. برخی از آنها به کاهش اضطراب ، مشکلات خواب آرام ، کاهش علائم افسردگی و موارد دیگر کمک می کنند. در اینجا پنج پیشنهاد وجود دارد که در کاهش استرس کمک می کند.

گیلاس زمستانی

گیلاس زمستانی، جینسینگ هندی نامیده می شود . اعتقاد بر این است که این گیاه در برابر بیماری مقاومت ایجاد می کند و اثرات استرس بر بدن را کاهش می دهد.

منیزیم

منیزیم یک ماده معدنی است که بدن برای تنظیم ده ها فرآیند از عملکرد اعصاب و عضلات گرفته تا سنتز پروتئین و استخوان از آن استفاده می کند.در ۱۸ مطالعه سال ۲۰۱۷ که در مجله مواد مغذی  منتشر شده تاثیر مکمل های منیزیم بر کاهش استرس و اضطراب ثابت شده است.منیزیم در سبزیجات برگ سبز ، آجیل ، دانه ها ، حبوبات ، غلات سبوس دار و برخی از غلات صبحانه و سایر غذاهای غنی شده یافت می شود.

ملاتونین

ملاتونین ، هورمونی است که در غده صنوبری ساخته می شود ، با تاریک شدن هوا ترشح شده و کمک می کند تا ساعت داخلی بدن را در مسیر درست نگه دارید و بدن را برای خواب آماده کنید . ملاتونین در کاهش سطح اضطراب در افرادی که برای جراحی آماده می شدند بر اساس تحقیقات صورت گرفته موثر بوده است.

بادرنجبویه

بر اساس مطالعه منتشر شده در ژوئن ۲۰۱۹ ، بادرنجبویه می تواند به کاهش اضطراب و بهبود خواب کمک کند . محققان ۸۰ نفر را که تحت عمل بای پس عروق کرونر قرار گرفته بودند مورد پژوهش قرار دادند نتایج نشان داد کسانی که بادرنجبویه مصرف کردند ۴۹٪ اضطراب و ۵۴٪ کیفیت خواب شان ارتقاء یافته است. بر اساس  مطالعه ی دیگری که در نوامبر ۲۰۱۴ در مجله Nutrients منتشر شد ، بادرنجبویه همچنین با بهبود روحیه در بزرگسالان سالم ارتباط دارد .

سنبل الطیب

طبق گفته متخصصان سنبل الطیب به عنوان در بی خوابی ، اضطراب و سایر بیماری ها مانند افسردگی موثر است. در بررسی ۱۰۰ مطالعه منتشر شده در ماه مه ۲۰۱۸ در تحقیقات گیاه درمانی ، محققان شواهدی یافتند که عصاره ریشه سنبل الطیب ممکن است اثرات ضد اضطرابی بر افراد مبتلا به اختلال اضطراب داشته باشد. این بررسی همچنین نشان داد که این گیاه ممکن است به عنوان کمک به خواب مفید باشد. در مطالعه روی ۶۴ زن که تحت درمان سرطان قرار داشتند محققان دریافتند کسانی که از سنبل الطیب استفاده می کنند ، در مقایسه با زنانی که دارونما مصرف کرده اند ، میزان اضطراب کمتری را تجربه می کردند.برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع بلامانع است.

 

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن