روانشناسی فردی

اضطراب بیمار شدن در روز های کرونایی را بشناسید

ترس و اضطراب از بیمار شدن را با این هفت راهکار مهار کنید.

خط سلامت : نازنین صدر : افراد که اضطراب بیمار شدن دارند ، در روزهای شیوع و اوج بیماری کرونا دچار تنش های بیشتر و عمیق تری هستند.

به گزارش گروه ترجمه ی خط سلامت شناسایی علت این اضطراب اگرچه باید توسط یک متخصص حوزه ی روان در اتاق درمان انجام شود ، ولی در زیر راه هایی برای کاهش اضطراب ابتلا به بیماری و مبتلا شدن ارائه می شود.

منابع مهم

به گزارش خط سلامت دانش و آگاهی به همه ی افراد قدرت و نیرو می بخشد و ترس ها را در آن ها کم می کند اگر ترس از بیمار شدن و اضطراب ابتلا به بیماری دارید بهتر است به جای رصد کردن اخبار در رسانه های مختلف یک رتبه بندی از رسانه ها داشته باشید و راه های ابتلا به بیماری را نیز مورد توجه قرار دهید. شستن دست ها و حفظ فاصله ی اجتماعی راه های موثر و مطمئنی هستند که متخصصان در تمام دنیا آن را توصیه می کنند.

فاصله گرفتن از افراد مضطرب

این روزها بهتر است با توجه به بالا رفتن اضطراب ابتلا به بیماری شرایط استرس زا را سبک و محدود کنید. بنابراین توصیه می شود از افراد منفی دور شوید و در مکالمات خود زمان کمتری را به این افراد اختصاص دهید.

کنترل را کنار بگذارید

در شرایط بحرانی کرونا به دلیل روبرو شدن با یک مورد ناشناخته امکان کنترل وجود ندارد. هیچ کسی نمی داند که در ماه های آینده چه اتفاقی خواهد افتاد. بنابراین در این شرایط بهترین کار این است که افراد انتخاب های خوبی برای خودشان و خانواده شان داشته باشند. انتخاب یک روال و مسیر جدید به آن ها کمک می کند تا بخشی از این اضطراب کاهش یابد.

مهربانی

حمایت کردن از دیگران و مهربان بودن باعث می شود تا استرس و اضطراب بین افراد کاهش پیدا کند به گفته دکتر هنسی _ در فیلادلفیا _ انجام کارهای خوب و مهربانی باعث می شود تا احساسات منفی کاهش پیدا کند و بنابراین به دنبال کارهای انسان دوستانه بروید و زیر چتر مهربانی پناه بگیرید.

تغییر سبک دیدگاه

به گزارش خط سلامت، اگر در گذشته چارچوب های خاصی برای زندگی تان داشته اید و روی یک نظم خاصی حرکت کرده اید ، وقت آن است که تغییر رویه بدهید. اگر اسباب بازی ها ریخته و پاشیده است ، سخت نگیرید ، زیرا با هر سختگیری فقط اضطراب خود را بالا می برید.

مراقبت از خود

مراقبت از خود هنگام کنترل اضطراب خیلی مهم است. زیرا حال شما باید خوب باشد تا بتوانید از دیگران مراقبت کنید . بنابراین ورزش کنید ، کتاب بخوانیم و با تمرینات آرامش بخش برای خود وقت بگذارید تا اضطراب را کاهش دهید.برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع بلامانع است.

 

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن