روانشناسی فردی

۳ خوشمزه ی ضد افسردگی

سه ماده ی غذایی زیر مغز را قدرتمند و افسردگی را کاهش می دهد.

خط سلامت: نازنین صدر: در روز های پاییزی، افسردگی های پاییزی آرام آرام در روح و روان افراد به دلیل کم شدن نور خورشید رخنه کرده و باعث خمودگی، بی انرژی بودن و کاهش احساسات لذت بخش می شوند.

در بخش دوم این مطلب سه ماده ی غذایی که باعث کاهش افسردگی و ارتقاء روان می شوند را معرفی می کنیم.

برگ سبز ها و افسردگی

به گزارش گروه ترجمه ی خط سلامت اگر بخواهید از بین تمام مواد غذایی یک رشته ی خیلی مفید را انتخاب کنید، باید سبزیجات تیره و برگ دار را در اولویت انتخاب تان قرار دهید. اسفناج، کلم و … مواد غذایی قدرتمندی هستند که موجب تقویت سیستم ایمنی بدن و سلامت روان می شوند و باعث ارتقاء خلق و خو شده و اثراتی ضد افسردگی دارند.

سبزیجات برگ تیره با انواع التهاب ها مبارزه می کنند. در مقاله ای که در ۲۰۱۵ در مجله ی جاما به چاپ رسیده است روشن شد که افسردگی شدید با التهاب مغز مرتبط است. مصرف سبزیجات برگ دار از اهمیت ویژه ای برخوردارند زیرا حاوی ویتامین های ای، ث، آ، کا و مواد معدنی هستند.

گردو

گردو یک منبع غنی و سرشار از اسید چرب امگا۳ است. مطالعات متعدد نشان می دهند اسید های چرب امگا۳ از عملکرد مغز پشتیبانی می کنند و عملکرد افسردگی را کاهش می دهند. مقاله ی منتشر شده در یکی از مجلات روان پزشکی انگلستان به نقطه ی جالبی اشاره دارد. آنان می گویند چرا بخش عمده ی تحقیقات بیولوژیکی روی انتقال دهنده های عصبی متمرکز شده است. در حالی که مغز پستانداران در حدود ۸۰ درصد چربی( لیپید) دارد. تحقیقات در حال رشد نقش حیاتی آن را نشان می دهد. چربی های امگا۳ در ارتقاء عملکرد مغز نقش موثری دارند. در مطالعات صورت گرفته معلوم شده که تغییر رژیم غذایی و افزایش صرف امگا۳ باعث کاهش اختلالات روان پزشکی می شود.

آووکادو

آووکادو یک ماده ی غذایی قدرتمند است که حاوی چربی سالم است و به سلامت روان و دستگاه عصبی و مغز کمک می شود. سه چهارم کالری آووکادو از چربی است و اسید اولئیک موجب قدرت مغز و کاهش افسردگی می شود. ویتامین k،B و ث  و ای موجود در آن باعث شادی، آرامش روانی و کاهش افسردگی افراد می شود.برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع بلامانع است.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن