تغذیه و ورزشروانشناسی فردی

۴ گروه طلایی ضد افسردگی

دانشمندان می گویند برای کاهش افسردگی به این 4 گروه روی آورید.

خط سلامت: پوریا کبیری: تا کنون هیچ رژیم غذایی که بتواند به تنها بر افسردگی غلبه کند، یافت نشده است. با این حال مطالعات نشان می دهد که گروه های غذایی خاصی بر سلامت مغز و عملکرد آن تاثیر مثبت داشته و از افسردگی جلوگیری می کنند.

آنتی اکسیدان ها

به گزارش خط سلامت پژوهش ها نشان می دهد که آنتی اکسیدان ها از آسیب های سلولی جلوگیری می کنند. بدن ما تحت تاثیر رادیکال های آزاد قرار دارد و رادیکال های آزاد به سلول ها آسیب زده و موجب پیری و سایر مشکلات می شوند. طبق مطالعات انجام شده مفز در معرض خطر رادیکال های آزاد قرار دارد و تنها راهی مه می توان با آن از عملکرد مغز محافظت و پیشگیری از بیماری های روانی از جمله افسردگی کرد استفاده از آنتی اکسیدان ها است.

بتاکاروتن به عنوان یک آنتی اکسیدان در زرد آلو، کلم بروکلی، طالبی، هویج، هلو، کدو حلوایی، اسفناج و سیب زمینی شیرین یافت می شود.

ویتامین ث به عنوان یک آنتی اکسیدان دیگر شناخته شده که در زغال اخته، کلم بروکلی، گریپ ذرت، کیوی، پرتقال، گوجه فرنگی و … وجود دارد.

ویتامین ای را باید به عنوان یکی دیگر از آنتی اکسیدان ها نام برد که در دانه های روغنی، جوانه گندم و … یافت می شود.

کربوهیدرات ها

متخصصان می گویند کربوهیدرات ها اثر آرام بخشی دارند و روی مواد شیمیایی مغز موثر بوده، و موجب تولید سروتونین می شوند که تقویت روحیه و دوری از افسردگی را به دنبال دارد. آن ها می گویند شاید ولع به سمت خوردن کربوهیدرات ها را بتوان به عنوان نشانه ای از کمبود سروتونین در بدن دانست.

کربوهیدرات های هوشمند یا پیچیده در غلات سبوس دار انتخاب مناسب تری از کربوهیدرات های ساده( کیک و کلوچه) است.

پروتئین

به گزارش خط سلامت غذا هایی مثل بوقلمون، ماهی، مرغ دارای یک اسید آمینه به نام تیریپتومان هستند که در ساخت سروتونین موثر است. استفاده از این سه ماده ی غذایی باعث تقویت انرژی و آرامش ذهن می شود.

ویتامین های ب

مطالعاتی که در اسپانیا صورت گرفته نشان می دهد که میزان افسردگی در مردان سیگاری رو به افزایش است زیرا فولات در بدن آن ها رو به کاهش گذاشته است و زنان نیز از کمبود ویتامین ب۱۲ رنج می برند. ویتامین های گروه ب را در حبوبات، دانه های روغنی . سبزیحات برگ سبز تیره می توان یافت.برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع بلامانع است.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن