روانشناسی 45+

۱۰ معجزه ی خوشمزه ضد آلزایمر

متخصصان برای افزایش عملکرد و قدرت مغز این لیست را ارائه کرده و آن را ضد آلزایمر می دانند.

خط سلامت: مینو کیا: مواد غذایی و خوردنی ها خیلی بیشتر از آنکه روی معده و انرژی افراد تاثیر بگذارد روی عملکر مغز موثر است. و خطر بروز آلزایمر را کاهش دهند.

به گزارش خط سلامت دکتر پاول نوسبام- روان شناس و استاد جراحی مغز و اعصاب در دانشگاه پیترزبورگ می ک.ید: سلول های عصبی مغز با افزایش سن سفت و سخت می شوند و دیگر نمی توانند اطلاعات را به خوبی رد و بدل کنند.

وی اضافه کرد: یکی از راه های بر قراری ارتباط سریع و صحیح سلول های مغزی، بهبود حافظه و کاهش خطر ابتلا به زوال عقل و آلزایمر آن است که افراد با افزودن غذا های خاصی به رژیم غذایی شان، قدرت مغز خود را افزایش دهند.

روغن زیتون

به گزارش خط سلامت بر اساس مطالعه ای که در سال ۲۰۱۲ در مجله ی آلزایمر به چاپ رسیده روشن شد که روغن زیتون یادگیری و حافظه را بهبود می بخشد و به سلامت مغز کمک می کند.

ماهی سالمون

در صدر لیست غذا های موثر بر قدرت و عملکرد مغز که احتمال آلزایمر را کاهش می دهد امگا۳ قرار دارد. دکتر نوسبوم در این مورد می گوید: بدن اسید چرب امگا۳ را ایجاد نمی کند بنابراین افراد نیاز به مصرف آن داردند. ماهی سالمون یکی از منابع مهم و موثر این ماده ی غذایی است.

توت

زغال اخته، توت و … سرشار از آنتی اکسیدان هستند. دکتر نوسبوم می گوید: آنتی اکسیدان ها در واقع مثل یک جارو عمل می کنند که مواد زائد را بیرون می رانند. مواد زائد آسیب رسان درون بدن رادیکال های آزاد نام دارند که به هر نقطه ای از بدن و مغز آسیب ایجاد می کنند. آنتی اکسیدان ها نیز در بدن تولید نمی شوند و باید آنها را مصرف کرد.

عدس

در مطالعه ای که در سال ۲۰۱۳ انجام و در مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم اعصاب منتشر شده معلوم شده است ویتامین B   موجب کاهش بیماری آلزایمر است. متخصصان توصیه می کنند عدس را ۲۰ دقیقه به همراه چوب دارچین، سیر و مقداری پونه بپزید و پس از آبکش کردن روی سالاد ریخته و مصرف کنید.

چغندر

تحقیقات نشان می دهد نیترات موجود در چغندر جریان خون را به مغز افزایش داده و موجب تقویت عملکرد و قدرت مغز می شود. همچنین چغندر به علت داشتن فولات سن زوال عقل و آلزایمر را به تاخیر می اندازد. گفته شده چغندر را خام روئی سالاد ریخته و مصرف کنید.

کلم پیچ

کلم یک منبع فوق العاده از ۴۵ فلانوئید است که دارای اثر ضد التهابی و ضد آنتی اکسیدان است و از مغز به خوبی محافظت کرده و حافظه را تقویت می کند.

گل کلم

گل کلم سرشار از ویتامین c ، فولات و آنتی اکسیدان است. پژوهش منتشر شده در مجله بیماری آلزایمر نشان می دهد که خوردن گل کلم باعث حفظ عملکرد شناخت بوده و مغز را از آلزایمر محافظت می کند.

گردو

دکتر نوسبوم می گوید: شبیه به یک مغز کوچک است. در مطالعه اکتبر سال ۲۰۱۴ معلوم شد که گردو باعث بهبود یادگیری و حافظه شده و آلزایمر را کاهش می دهد.

گوشت بره

به گزارش خط سلامت اسید چرب امگا۳ همه را به یاد ماهش می اندازد ولی بره یک منبع بسیار موثر از اسید چرب امگا۳ محسوب می شود که علاوه بر آن دارای ویتامین های گروه ب نیز هست.

چای سبز

محققان دانشگاه موشیگان دریافته اند عنصری در چای سبز وجود دارد که از رشد پلاک آمینوئید جلوگیری می کند. پلاک های آمینوئید یکی از علل ایجاد و بروز بیماری آلزایمر هستند.برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع بلامانع است.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن