روانشناسی فردی

در کرونا و پائیز فاصله تان را با افسردگی حفظ کنید

پاییز، افسردگی و کرونا

خط سلامت : این روز ها که ویروس کرونا سبک زندگی همه مردم در اقصی نقاط جهان را تحت تاثیر خود قرار داده است، احساس خمودگی و افسردگی بر روان بسیاری از افراد سایه انداخته است.

به گزارش خط سلامت پنج تکنیک موثر زیر به شما کمک می کند که با افسردگی فاصله تان را حفظ کنید.

ورزش: پیاده روی، رقص، دویدن و دوچرخه سواری چهار پیشنهادی است که افسردگی را از شما دور خواهد کرد. کافی است بین ۱۵ تا ۳۰ دقیقه برای این منظور دقت صرف کنید.

افسرده های معمولا تمایل به ورزش و فعالیت بدنی ندارند. اگر افسرده هستید بهتر است برای خود یک برنامه اجباری ورزشی در نظر بگیرید. پس از مدت کوتاهی، با تغییری که در روحیه تان صورت خواهد گرفت متوجه خواهید شد که در مسیر درست وارد شده اید.

تغذیه: به گزارش خط سلامت روان شناسان در پژوهش های صورت گرفته به این نتیجه رسیده اند که افسردگی بر اشتها تاثیر گذار است. گروهی از افراد افسرده تمایل شان به خوردن کاهش یافته ولی گروهی دیگر پرخور می شوند. مصرف میوه، سبزیجات و دریافت نوبت های غذایی منظم باعث می شود که افسردگی را جا بگذارید.

مشکلات را جدی نگیرید: فکر کردن به مشکلات باعث می شود که افراد احساس افسردگی کنند. چون با وجد مشکلات امکان کنترل شرایط کمتر خواهد شد و افراد نمی توانند نقش موثری در شرایط داشته باشند و شناخت موقعیت هایی که باعث افسردگی است کمک می کند تا بتوانید آن را جا بگذارید. محبت کردن به جای وارد شدن به لاک تنهایی و توجه به نقطه نظرات دیگران افراد را از افسردگی دور خواهد کرد. هنگام صحبت کردن با دیگران در واقع انکار منفی و مایوسانه را از ذهن دور می کنید.

مثبت ها را پر رنگ کنید: افسرده ها بی انرژی تر و در محدوده ی منفی ها متوقف شده اند. یک راه شناسایی روان شناسانه موثر در مورد این که افسرده اید یا خیر، شناسایی افکار تان است. به گزارش خط سلامت اگر دائم به دنبال انکار منفی هستید، بدانید که در فاز افسردگی وارد شده اید و تلاش کنید تا چیز های خوب و مثبت را رصد کنید. نقاط مثبت و قوی خودتان را ببینید و به دنبال تقویت آن باشید، اگر این گونه رفتار کنید افسردگی را جا خواهید گذاشت.

علایق تان را دنبال کنید: به گزارش خط سلامت افسرده ها حس خلاقیت و سرگرمی و تفریح کمتری از افراد دیگر دارند بنابراین در شرایط حاضر زمان هایی را که ناچارید در خانه بمانید، بهتر است از تخیل تان استفاده کرده و زمان خود را به شکوفا کردن استعداد هایی که دارید و یا انجام کار های هنری مثل خیاطی، نقاشی، رقص و … سپری کنید. با انجام این کار ها در واقع وجود خود را سرشار از انرژی خواهید کرد و احساس مثبت جای افسردگی را خواهد گرفت.برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن