روانشناسی فردی

اضطراب/ ۵ راه مدیریت اضطراب در روزهای کرونایی

این 5 محور نشان می دهد که نیاز دارید اضطراب تان را در بحران کرونا مدیریت کنید

  • آیا من مبتلا هستم؟

به گزارش خط سلامت نفس عمیق بکشید و این فکر را واقع بینانه مرور کنید خیلی از افراد علائم خفیفی از کووید۱۹را تجربه می کنند بنابراین بهتر است به جای این فکر با مراعات نکات بهداشتی وحفظ فاصله اجتماعی، افراد خانواده و در معرض خطر را مانند سالمندان که آسیب پذیرترند مورد توجه و حفاظت قرار دهیم.

  • کمک به فرزندان:

به گزارش خط سلامت والدین بهتر است که صادقانه و   متناسب با سن فرزندان شان در مورد ویروس کرونا با او صحبت کرده و ارتباط برقرار کنند و با قرار گرفتن در کنار او و کمک به انجام فعالیت های روز مره ترس و اضطراب او را کاهش دهند.

توجه به این نکته که کودکان در این روز ها با مدیریت احساسات خود ورفتارهایشان احساسات بزرگتر ها را رعایت می کنندو کمتر میزان تنشی را که تجربه می کنند، بیان می کنند.

  • رسانه ها و اخبار ها:

به گزارش خط سلامت اگر کمتر در معرض آمار تلفات و مرگ و میر هایی که در کشورهای درگیر با ویروس کرونا قرار بگیرید چیزی را از دست نداده اید در حال حاضر آمار مرگ و میر ها باعث ترس و استرس است و کمکی به پیشگیری و سلامت نمی کند؛ پس به جای اینکه با ترس و وحشت بخواهید از ابتلا به کووید۱۹مصون بمانید هشدار های متخصصان حوزه بهداشت وسلامت را آگاهانه مورد توجه قرار دهید۰

  • ارتباط اجتماعی را تقویت کنید:

به گزارش خط سلامت قرار گرفتن در شبکه های اجتماعی احساسات را تسکین داده و استرس را کاهش می دهد پس با پیام های کوتاه یا گپ زدن با دیگران سعی کنید ارتباطات اجتماعی را تقویت کرده و در انزوای اجتماعی باقی نمانید. 

  • کمک بخواهید:

به گزارش خط سلامت اگر احساس می کنید که در بحران کرونا دچار ترس زیادی هستید و یا احساس عصبی بیش از حدی دارید و ناراحتی های تان طولانی است و واکنش های تان مدت دار است و روی عملکرد شغلی و روابط بین فردی تان تاثیری منفی دارد با یک متخصص روان شناس مشورت کنید.برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن