چربی پهلوها را با این 6 راه تاقبل از عید آب کنید / آخرین پژوهش های علمی پیش روی شماست

خط سلامت: چربی پهلو ناشی از عوامل هورمونی، استرس زیاد، کمبود خواب و سبک زندگی ناسالم است. پیروی از یک رژیم غذایی سالم به کاهش چربی پهلو کمک می کند.

چربی پهلوها را با این 6 راه تاقبل از عید آب کنید / آخرین پژوهش های علمی پیش روی شماست

چربی پهلو که بسیاری از افراد، راه های متفاوتی را برای از بین بردن آن امتحان کرده اند، به دلایل مختلفی ایجاد می شود.

درک علل ایجاد کننده چربی پهلو و ایجاد تغییرات مثبت در سبک زندگی به کاهش چربی پهلو کمک می کند.

به گزارش خط سلامت با افزایش مصرف فیبر، پروتئین و هیدراته ماندن بدن احتمال آب شدن چربی پهلو افزایش می یابد.

چربی پهلو چرا ایجاد می شود؟

چربی پهلو که ناشی از رسوب چربی در ناحیه اطراف کمر است به دلایل مختلفی ایجاد می شود.

 هورمون ها

عدم تعادل هورمونی منجر به تجمع چربی به خصوص در ناحیه شکم، باسن و کمر می شود. تولید بیش از حد یا تولید کم برخی از هورمون ها مانند انسولین، کورتیزول بر اشتها، متابولیسم و ​​توزیع چربی بدن تأثیر می گذارد.

کم خوابی و استرس

کم خوابی و استرس سطح کورتیزول را افزایش می دهند. سطوح بالای کورتیزول با افزایش وزن به خصوص در ناحیه شکم مرتبط است.

سن

سن یکی دیگر از عوامل موثر در ایجاد چربی پهلو است، زیرا ترکیب بدن با افزایش سن افراد تغییر می کند. با افزایش سن، توده عضلانی کاهش می‌یابد و چربی‌های بدن راحت‌تر انباشته می‌شوند که منجر به تجمع چربی در اطراف باسن و کمر می‌شود.

عدم تحرک بدنی

سبک زندگی بی تحرک به رشد چربی پهلو منجر می شود. فعالیت بدنی ناکافی همراه با رژیم غذایی پر کالری منجر به تجمع چربی اضافی می شود.

بیماری های پزشکی

شرایط پزشکی خاص، مانند کم کاری تیروئید، باعث افزایش وزن می شود و به افزایش چربی پهلو می انجامد. 

تغذیه و کاهش چربی پهلو 

تغذیه مناسب نقش مهمی در کاهش چربی کلی ایفا می کند.

در اینجا چند نکته رژیم غذایی وجود دارد که به از بین رفتن چربی پهلو کمک می کند:

شکر اضافه شده را قطع کنید

یک راه خوب که به مدیریت وزن و کاهش چربی پهلو  کمک می کند، حذف قند اضافه شده از رژیم غذایی است. غذاهای سرشار از قند افزوده مانند کلوچه ها، کیک ها و نوشابه ها نه تنها حاوی کالری زیادی هستند، بلکه  منجر به افزایش وزن به خصوص در ناحیه شکم می شوند. در عوض، به سراغ قندهای طبیعی که در غذاهای کامل مانند میوه ها وجود دارد بروید.

مصرف چربی های سالم 

افزودن چربی های سالم مانند آووکادو، روغن زیتون، آجیل و ماهی های چرب کمک می کند مدت بیشتری سیر بمانید. این منجر به دریافت کالری کمتر در طول روز می شود. این غذاهای غنی از مواد مغذی ممکن است به کاهش وزن نیز کمک کند، و بنابراین به شما کمک می کند از دست عشق خلاص شوید.

مصرف فیبر بیشتر

غذاهای غنی از فیبر محلول به کاهش وزن کمک می کنند. آنها این کار را با سیر نگه داشتن شما برای مدت طولانی تری و کاهش کالری دریافتی انجام می دهند. برخی از نمونه های غذاهای غنی از فیبر عبارتند از: لوبیا، عدس، جو دوسر و میوه هایی مانند سیب و گلابی.

افزایش مصرف پروتئین 

افزودن منابع پروتئینی با کیفیت بالا به وعده های غذایی برای کاهش چربی و حفظ وزن مناسب بسیار مهم است. پروتئین شما را برای مدت طولانی تری سیر نگه می دارد و گرسنگی بین وعده های غذایی را کاهش می دهد. پروتئین های بدون چربی مانند مرغ، بوقلمون، ماهی، توفو و حبوبات ممکن است به شما کمک کند تا چربی اضافی دور کمر را از بین ببرید و دستگیره های عشق را کاهش دهید.

نوشیدن آب کافی

هیدراته ماندن برای سلامت کلی و کاهش وزن حیاتی است. نوشیدن آب کافی از کم آبی بدن جلوگیری می کند و احتباس مایعات را کاهش می دهد.

سعی کنید هر روز حداقل هشت لیوان آب بنوشید و آب را به جای نوشیدنی های شیرین مانند نوشابه و آبمیوه انتخاب کنید.

مصرف کربوهیدرات های پیچیده 

کربوهیدرات های تصفیه شده مانند نان سفید، ماکارونی و برنج را با کربوهیدرات های پیچیده غنی از مواد مغذی مانند سیب زمینی شیرین، کینوا، لوبیا، جو دوسر و محصولات غلات کامل جایگزین کنید. کربوهیدرات های پیچیده شما را سیر نگه می دارند و سطح قند خون را کنترل می کنند و به کاهش وزن و کاهش عشق کمک می کنند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان