قبل از ادامه سوگواری برای رابطه از دست رفته این مطلب را بخوانید

خط سلامت: ترک کردن یک شخص یا یک عادت رفتاری از جمله فرایندهای بسیار دشوار است. پژوهش ها نشان داده است یکی از دشوارترین فرآیندهای روانی، فرآیندی است که در آن افراد تلاش می کنند چیزی را ترک کنند.

قبل از ادامه سوگواری برای رابطه از دست رفته این مطلب را بخوانید

ترک کردن فرایندی است که در طول زندگی رخ می دهد. رابطه ای که پایان یافته است، چه از طریق مرگ یا جدایی، یکی از سخت ترین نوع ترک کردن هاست.

به گزارش خط سلامت ترک کردن رابطه سخت که با سرزنش و اتهام به پایان رسید. مرگ ناگهانی یک نفر. شاید کسی پس از یک رابطه طولانی و دشوار فوت کرده است. مسئله هر چه که باشد، در سالم‌ترین شکل آن یک فرآیند غم و اندوه طولانی و دشوار است،  اما یک پایان نیست.

ترک کردن و پذیرش

ترک کردن و پذیرش امری آرام کننده است که در آن واقعیت شرایط با نوعی لطف پذیرفته می شود، و موجب می شود که فرد بتواند مطابق با آن شرایط زندگی کند.

غم و اندوه

خیلی اوقات، افراد به خود اجازه نمی دهند که کل فرآیند غم و اندوه را طی کنند و در برابر گریه کردن مقاومت می کنند و به خود اجازه نمی دهند خشم را احساس کنند. در مورد آن با کسی صحبت نمی کنند، تلاش می کنند که قوی باشند.

احساس  گناه

سرزنش دائمی برای از دست دادن راه دیگری برای اجتناب از درد است. گناه بازمانده یکی از انواع احساس گناه است که می تواند فرد را گیر کند. "چرا آنها، چرا من نه؟" این نوع احساس گناه به جای درد از دست دادن، بر سرزنش تمرکز می کند. این نوع احساس گناه بر اشتباه متمرکز است، نه درد.

اشکال دیگری از گناه نیز وجود دارد. چرا وقتی او رفت من آنجا نبودم؟ پذیرش به این امکان را می دهد که سوالات بی پاسخ پذیرفته شوند. چرا من با او مهربان تر نبودم؟ چرا ما رابطه بهتری نداشتیم؟ اینها همه سوالات خوبی برای پرسیدن هستند. برخی از آنها پاسخ دارند و برخی از آنها خیر. جستجو برای یافتن پاسخ بخشی از اندوه است. پرسیدن بارها و بارها سؤالی که پاسخ دارد، اجتناب از اندوه است.

هویت

یکی از سوالاتی که پرسیده می شود این است، من الان کجای دنیا هستم؟ تو رفته ای و خیلی از چیزهایی که من خودم را می دیدم به تو و هویتم به عنوان مادر، پدر، خواهر، برادر، معشوق، همسر یا شوهرت متکی بوده ام. اگر من دیگر همسر نیستم پس الان من کی هستم؟ همیشه خوب است سؤالاتی پرسیده شود که پتانسیل آن را دارند شخص را به مکان عمیق تری از صحت برسانند، اما این امر پذیرش را طولانی می کند، و موجب می شود مدتی هویت خود را از دست بدهند.

ترس

افراد می ترسند که بدون آن شخص چگونه زندگی ام را اداره کنند اشکالی ندارد. نباید این ترس را سرکوب کنند. اما اگر در «نمی‌توانم بلند شوم و حرکت کنم» گیر کنند، نمی توانند رها کنند. ترک کردن به معنای پذیرش درد فقدان با ترس است.

ترک کردن به عنوان پذیرش واقعیت

فرآیند غم و اندوه یک نتیجه نهایی دارد، پذیرش. پذیرش به این معنا نیست که فقدان یک عزیز دیگر مهم نیست، بلکه به این معنا است که فرد با تجارب حاصل از فقدان، این بار با نگرشی متفاوت جهان را می نگرد و به ادامه زندگی می پردازد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان