4 راه برای تشخیص خیانت کردن / اگر در رابطه هستید بخوانید

خط سلامت: خیانت کردن، عمیق ترین زخم عاطفی را به جای می گذارد.

4 راه برای تشخیص خیانت کردن / اگر در رابطه هستید بخوانید

خیانت کردن اگر به موقع تشخیص داده شود به افراد کمک می کند در مورد رابطه خود، اصلاح یا ترک آن، با آگاهی بیشتری تصمیم بگیرند.

به گزارش خط سلامت تحقیقات نشان داده است؛ بسیاری از افراد تمایلی به استفاده از روش های تهاجمی مانند: هک کردن گوشی، چک کردن ایمیل ها و دنبال کردن شریک زندگی برای تشخیص خیانت کردن را ندارند. از این رو محققان، چهار دسته رفتار را که احتمالا به تشخیص خیانت کردن کمک می کند؛ معرفی کرده اند.

تشخیص خیانت کردن

محققان 4 رفتار از سوی شریک زندگی، که احتمالا به تشخیص خیانت کردن کمک می کند؛ معرفی کرده اند. این رفتار ها عبارتند از:

خیانت کردن و تمایل به جدایی

یکی از مواردی که احتمالا می تواند خیانت کردن را پیش بینی کند، تمایل به جدایی است. تحقیقات نشان داده است؛ زمانی که یکی از طرفین رابطه به طور ناگهانی از همسر خود فاصله می گیرد، رابطه عاشقانه تحت تاثیر منفی قرار می گیرد.

خیانت کردن و افزایش هزینه ها

افزایش ناگهانی هزینه های شخصی یکی همسران، پیش بین مهمی برای افزایش احتمال خیانت کردن است. این افزایش هزینه، معمولا با پنهان کاری و یا ارائه دلالیل غیر منطقی از جانب همسر همراه است.

خیانت کردن و حواس پرت

وقتی شریک زندگی، وسایلی مانند کلید یا عینک را گم می کند، می تواند به دلیل خستگی روانی یا فیزیکی باشد. حواس پرتی ناشی از اضطراب که معمولا در افراد خیانت کار دیده می شود؛ شدیدتر از فراموشی ساده است. افراد خیانتکار بیش از حد معمول، حواس پرت و غرق در خیالات هستند؛ چرا که خیانت کردن مستلزم به کارگیری انواع مختلفی از فریبکاری است که یک وجدان بیدار و صادق معمولا به راحتی به آن عادت نمی کند.

دفاع از خیانت کردن دیگران

یکی از مهم ترین مواردی که می تواند خیانت کردن یا میل به خیانت را در یک همسر پیش بینی کند؛ این است که در نظر این افراد، خیانت عملی عادی است و به هیچ عنوان غیر اخلاقی تلقی نمی شود. افراد خیانت کار، معمولا از خیانت کردن دیگران، چه در یک فیلم باشد یا واقعیت، دفاع می کنند و سعی می کنند آن را توجیه کنند.

لازم به ذکر است حتی زمانی که یک شریک چند مورد از این رفتارها را از خود نشان می دهد، به این معنی نیست که او خیانت کار است، اما آنچه تحقیقات نشان می دهد، این است که تغییر رفتار ناگهانی می تواند پیش بینی برخی از رفتارهای انحرافی مانند خیانت کردن از جانب هریک از همسران باشد. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است .

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان