راهی بسیار ساده برای آرامش اعصاب و روان /تکنیک روانشناسی

خط سلامت: تمرین تنفس راهکارهایی برای تقویت مغز و بازیابی احساس آرامش ارائه می دهد.

راهی بسیار ساده برای آرامش اعصاب و روان /تکنیک روانشناسی

تمرین تنفس یکی از فنون موثر در آرام سازی بدن است که برای ریلکس کردن عضلات و از بین بردن تنش های عصبی کاربرد دارد.

به گزارش خط سلامت تمرین تنفس یکی از راهکارهای مهم در درمان بیماری های مختلف است.

تمرین تنفس

تمرین تنفس سلامت مغز را بالا میبرد برای همین تمارین تنفس در یوگا و تای چی کاربرد فراوان دارد. ما توانایی درمان خود را با تنفس داریم انجام تنفس های عمیق برای درمان بیماری های روحی موثراست.  

آموزش نحوه تنفس برای آرامش اعصاب

 مکان ساکتی را ایجاد کنید که در آن هیچ سروصدایی نباشد.

 شمع و موزیکی را روشن کنید و اجازه دهید اثرات آن در فضا بخش شود.

روی زمین یا تخت خواب یا هر جایی که فکر می کنید گرم است دراز بکشید.

 با تنفس طبیعی شروع کنید و تصمیم بگیرید دست هایتان را در حالتی مشخص و ثابت قرار دهید.

دستها باید روی سینه یا شکم قرار بگیرد.

 با دم عمیق از ناحیه شکم شروع کنید و بار دیگر دم عمیقی از ناحیه قلب داشته باشید.

 هر بار دم را با بازدمی آرامتر به پایان برسانید و چندین بار این تنفس را تکرار کنید.

 انجام و تکرار دفعات این تنفس بستگی به خود شما دارد، میتوانید تا جایی که حس می کنید ظرفیت تکرار دارید، این کار را ادامه دهید.

چند نکته ساده و مهم برای تمرین تنفس

 سعی کنید هنگام انجام این حرکات، هیچ استرس و ناراحتی نداشته باشید.

 اگر در شروع کار احساس خوبی ندارید به ندای درون تان گوش کنید و به نحوی خود را آرام کنید.

اگر لازم است گریه کنید ،فریاد بزنید یا صحبت کنید و هر کاری که برای آرام شدن تان نیاز است انجام دهید.

بعد از اتمام در موقعیت استراحت قرار بگیرید و تنفس طبیعی خودرا ادامه دهید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

منبع: نمناک

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان